سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:00 - جمعه 29 آبان 1394

امام جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی:

بسیج یک تشکل الهی است

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه گفت: بسیج یک تشکل الهی می باشد، که بر پایه های مختلفی استوار گردیده است

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از نصرآباد؛ حضرت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ، امام جمعه محترم نصرآباد، در آخرین جمعه آبان 94؛ در خطبه اول نماز جمعه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری و ترک گناه و معصیت؛ از حسادت به عنوان یکی دیگر از عوامل تیرگی روابط و مانع بزرگ ارتباط با دیگران یاد کرد، و افزود: انسان حسود راضی به دیدن نعمت دیگری نیست و آرزو دارد آن نعمت زایل گردد یا به او برسد.

بیماری های روحی و جسمی ثمره حسادت

نامبرده پراکنده شدن دوستا ، بهره نبردن از زندگی، نداشتن آرامش و ابتلا به بیماری های روحی و جسمی، از بین رفتن ایمان، مبتلا شدن به حسرت و جسارت پیدا کردن برای ارتکاب به سایر گناهان را از آثار حسد بر شمرد، و افزود: برای دور ماندن از این آثار شوم و رهایی از این صفت رذیله ابتدا باید ریشه های آن را شناخت. ضعف ایمان ، حب ریاست و جاه و مقام و عزت طلبی نابجا ، تکبر و احساس حقارت و کوچکی از جمله عوامل و ریشه های بروز حسد در وجود انسان است.

نقشه قتل برادر بر اثر حسادت

فرهنگ سپس به برشمردن چند مورد از مصادیق حسد پرداخت، و گفت: حسادت برادران یوسف به آن حضرت و کشیدن نقشه قتل او ، حسادت شیطان به حضرت آدم و سجده نکردن بر آدم، حسادت اهل کفر نسبت به ایمان مومنین و حسادت کافران نسبت به پیامبر و اهل بیت علیهم السلام از جمله مصادیقی است که در قرآن کریم ذکر شده است؛ ضمن این که در زندگی زناشویی ، بین فرزندان ، اعضای خانواده و در کلاس درس هم شاهد حسادت ها هستیم، که باید رفتار ما به گونه ای باشد که حسادت دیگران نسبت به خودمان یا دیگر افراد بر انگیخته نشود.

پدیده ای مبارک و نعمتی بزرگ

امام جمعه نصرآباد خطبه دوم را نیز با سفارش به تقوا و پرهیزکاری آغاز نمود، و با اشاره به سالروز صدور فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در 5 آذر 58 مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی و بسیج مستضعفین و آغاز هفته بسیج از 29 آبان گفت: در حقیقت بسیج پدیده مبارک و یکی از نعمت های بزرگ و بیانگر مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مردم با دست خود این نظام را به وجود آوردند و همه برای حفظ ارزش ها و مقابله با دشمنان بسیج شدند.

بسیجی کیست؟

خطیب مذکور در ادامه با بیان این که بسیج یک تشکل الهی است، که بر پایه های مختلفی استوار گردیده ؛ گفت : اعتقاد به یاری خدا ، ولایتمداری ، بصیرت و روشن بینی ، مسوولیت پذیری و حرکت در چارچوب نظام اسلامی از ویژگی های بسیج و بسیجی است و بسیجی با دارا بودن این خصلت ها همه حوادث و فتنه ها را رصد می کند و چشم را به راه دستور و گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای انجام تکلیف است و هرکس در کشور ما این صفات را داشته باشد، بسیجی است.

راهکار اثر گذاری بیشتر

فرهنگ اطاعت از توصیه های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام را از دیگر ویژگی های بسیج و بسیجی بر شمرد و افزود: عزیزان بسیجی با تقویت ایمان ، اخلاق ، صبر ، رفتار حکیمانه و خود نشان دادن در مناسبت های مختلف از جمله انتخابات می توانند اثر گذاری خود در جامعه و جذب دیگران به نظام را بیشتر نمایند .

برگشتن مکر دشمنان به خودشان

نامبرده پس از آن به تشریح حوادث تروریستی در فرانسه پرداخت و افزود: ما موافق نیستیم که در هیچ کشوری حتی یک نفر توسط تروریست ها از بین برود، اما این وعده الهی است که « و مکروا و مکر الله … » اینها برای مسلمانان نقشه کشیدند و خداوند مکرشان را به خودشان برگرداند.

یک پیشگویی که محقق شد

امام جمعه نصرآباد با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری در این خصوص، گفت: امام خامنه ای در 12 خرداد 1393 این موضوع را پیشگویی کردند و در دیدار ی که امیر کویت با ایشان داشت، فرمودند: « برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروه های تکفیری از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت می کنند؛ اما در آینده ای نه چندان دور این گروه ها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد، و در نهایت مجبور می شوند، با هزینه زیاد آنها را از بین ببرند. » این پیشگویی بود که حضرت آقا داشتند و الان داعش این اقدام را در فرانسه صورت داد و بقیه کشورها از جمله امریکا که به وجود آورنده این گروه است را هم تهدید کرده است. الان طبق آمار خودشان دو هزار فرانسوی دارند با داعش همکاری می کنند . همین ها بلای جان خودشان شده است.

اقدامی در خور نقد و تاسف

وی در ادامه با اشاره به وقوع حادثه مشابه توسط داعش دو روز قبل از آن در بیروت و آمار تلفات بیشتر و انتقاد از سکوت رسانه ها در پوشش این خبر، گفت: بدتر و شرم آورتر این که دو روز قبل از این اتفاق در بیروت 400 نفر به شهادت می رسند، تمام رسانه ها سکوت می کنند ، متاسفانه در درون کشور ما هم مسوولان ما بعضیها لال شدند، و تسلیت نگفتند ، اما به محض این که در فرانسه این اتفاق افتاد ، بیانه هایشان سر به فلک کشید. البته بعد متوجه شدند که اشتباه کردند ، و یادشان افتاد بیانه ای هم برای بیروت بدهند. آن قدر ضعف ، آن قدر ارزش جان مسلمانان به قول رهبر معظم انقلاب در شرق و آسیا بی ارزش و جان انسان های غربی ارزشمند شده که شما نمی فهمید . متوجه نیستید که دارید چه کار می کنید.؟چقدر برای شما این اروپایی ها ارزشمندند که این کار را می کنید . واقعا اینها قابل نقد است. جای تاسف خوردن است.

اهداف پشت پرده یک توطئه

فرهنگ سپس به اهداف این توطئه پرداخت و گفت: به عقیده کارشناسان این یک توطئه طراحی شده توسط یک گروه صهیونیستی و اروپایی برای لشکر کشی به منطقه و افتادن به جان مردم بی گناه است ، همان گونه که حادثه 11 سپتامبر را بهانه ای برای لشکر کشی به منطقه قرار دادند. شکست امریکا و اروپا در منطقه باعث شده این فتنه ها را به پا کنند.

آرامش در وسط آتش

نامبرده با بیان این که با تمام فشارهای داعش و دیگر گروه های تروریستی و حامیان آنها الحمدلله کشور ما در امنیت کامل به سر می برد ، گفت: خط مقدم ایران در سوریه است ، ما در کشورمان خاکریز نزدیم ، خاکریزی که نظام ما زد در سوریه زد، و از آنجا جلوی داعش ایستاد، و همین باعث عزت کشور ما شد، و طمع داعش و کشورهای تروریستی به ایران را از بین برد؛ و در حقیت این یک معجزه است و به برکت ولایت و رهبری ، به برکت ایثارگری عزیزانمان در سپاه ، بسیج و همه نیروهای مسلح در کشور ، ارتش ، نیروی انتظامی و مردم و این نیروهای ولایتمدار باعث شد دشمن جرات نکند به ایران نگاه کند، و اطراف ما آتش است و کشور ما آرامش دارد.

بر چیدن سانتریفیوژها بدون اخذ تضمین کتبی و برداشته شدن تحریم ها

امام جمعه نصرآباد سپس با انتقاد ازحرف هایی که برخی در رابطه با عادی سازی روابط با امریکا و باز شدن سفارت امریکا در ایران می زنند؛ با استناد به صفحه 302 جلد 11 صحیفه نور ، گفت: امام خمینی (ره) فرموده اند : » ساده اندیشی است که فکر کنیم ، امریکا از ما و اسلام عزیز دست بر می دارد، و اجازه نباید بدهیم که به اسم سفارت، لانه جاسوسی درست کنند.»

رهبر انقلاب هم همین را فرمودند. دیگر جا ندارد که بگویند بعد از رفع تحریم ها سفارت باز شود و ارتباط خوب شود. شک نکید که امریکا خیر ما را نمی خواهد، و همین الان هم بدون این که تضمین کتبی بگیرند، خیلی از سانتریفیوژها بر چیده شد، تحریم ها هم بر داشته نشده و به این راحتی هم که این ها زیر بار نمی روند.

وی سپس با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و حرکت مردم به سوی کربلا گفت: این یک حرکت ماندگار و یک مانور بزرگ پیروان ولایت و امامت است، که چشم همه عالم را خیره کرده و مردم از همه کشورهای دنیا در این حرکت الهی شرکت می کنند و این یک نعمت الهی و معجزه است و آرزومندیم همه عزیزان که به این سفر می روند به سلامت بروند و خدای متعال امنیت کامل را برای همه این عزیزان فراهم نماید.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ در پایان مجدد بر ضرورت صرفه جویی تاکید نمود و گفت: من مثل هفته گذشته مجدد همه را به صرف جویی سفارش می کنم. در مصرف آب ، برق و گاز و دیگر نعمت های الهی صرفه جویی فراموش نشود.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “بسیج یک تشکل الهی است”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    با تشکر از اصفهان شرق به پاس اطلاع رسانی به موقع و توجه ویژه به خطبه های نماز های جمعه شرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.