سرویس: تولیدی » خبر پوششی 14:44 - جمعه 29 آبان 1394

امام جمعه شهر ورزنه:

مسئولین از پشت میز خود به میان مردم بروند تا مشکلات را از نزدیک ببینند

حجت‌الاسلام شامحمدی گفت: هرکس صبح خود را آغاز کند و به امور مسلمین اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست؛ باید مسئولین از پشت میزهای خود بیرون آمده و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه اصفهان شرق از ورزنه؛ حجت الاسلام و المسلمین شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه این هفته با اشاره به روایتی از پیامبراکرم گفت: نشانه کمال ایمان انسان سه چیزاست, اولین نشانه اینکه در راه خدا از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای نهراسد. نمونه بارز عمل به این فراز از روایت امام خمینی رحمه الله علیه است که دررسیدن به اهداف الهی خود ازهیچ کس هراسی نداشتند.

ایشان در ادامه افزودند: دومین نشانه کمال ایمان انسان اینکه اعمالش را فقط و فقط برای خدا انجام دهد و به آن رنگ الهی بدهد. و سومین نشانه اینکه هرگاه بین دو کار مردد شودکه یکی مربوط به دنیا و دیگری مربوط به آخرت باشد امر آخرت را انتخاب کند. به عنوان مثال در امرازدواج مکررا اتفاق می افتد که اشخاص بین جشن توام با گناه  با ترک این جشن مردد می شوند و راه تشخیص میزان ایمان این است که ببینیم در اینگونه موارد کدام راه را انتخاب می کنیم.
ایشان در خطبه دوم با اشاره به هفته بسیج بسیجیان را سرمایه نظام دانسته و گفتند: بسیجی در همه عرصه ها اعم از فرهنگی سیاسی اجتماعی حضور موثردارد.

شامحمدی در ادامه با انتقاد از طرح دولت در تخصیص وام 25میلیون تومانی برای خرید خودرو گفتند: آیا داشتن خودرو اولویت اول مردم است یاشغل و مسکن؟ مسلما مردم ما حاضرهستند با پای پیاده بروند؛ اما شغل آبرومندانه و مسکن داشته باشند.

امام جمعه ورزنه همچنین با اشاره به فصل کاشت محصولات کشاورزی با انتقادشدید از روش نظارتی دولت در رهاسازی آب کشاورزی گفت: کدام مسئول از آب منطقه ای یا اداره میراب گزارشی از فعالیت خود در هر چه بهتر انجام شدن رهاسازی آب را به اینجانب داده؟ کدام وزیر از نزدیک مشکلات شرق استان را دیده است و راه علاجی برایش درنظرگرفته است؟  آیا رئیس محترم جمهور می داندجایی به نام بن رود با این مشکلات وجوددارد.

ایشان با اشاره به روایت(من اصبح ولم یهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم )گفتند: هرکس صبح خود را آغاز کند و به امور مسلمین اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست و باید مسئولین از پشت میزهای خود بیرون آمده و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند.

امام جمعه ورزنه در پایان با اشاره به سخن یکی از مسئولین کشور مبنی بر احیاء حقوق زنان گفتند: ما هم قبول داریم حقوق زنان تضیع شده اما در اینکه حقوقشان چیست حرف داریم. به نظر ما ازحقوق زنان این است که شوهرشاغل داشته باشند تا ناچار به کارکردن در جامعه نشوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.