سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:30 - جمعه 29 آبان 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

استراتژی آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی بعد از توافق تغییر کرده است

حجت الاسلام هاشمی گفت: به نظر می رسد استراتژی آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی بعد از توافق تغییر کرده است چرا که متوجه شدند اهدافی را که با تحریم دنبال آن بودند محقق نشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از محمدآباد، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه اول نماز جمعه در ادامه مباحث حسد، به راه علاج این صفت پرداخت و بیان داشت: صفت رذیله حسد، مانند دیگر اوصاف رذیله، جزء بیماریهای روح به حساب می آید و هر بیماری روحی قابل درمان است، هر چند درمان این رذیله کاری است دشوار که گاه نیاز به تلاش فراوان دارد، ولی با این حال نباید از درمان آن ناامید بود.

امام جمعه شهر محمدآباد در ادامه به راه علاج این رذیله پرداختند و ادامه داد: علمای اخلاق برای درمان حسد به دو امر توصیه نموده اند:

1ـ شیوه علمی؛ در این راه، خوب است انسان نسبت به زیانهای بی شمار رذیله حسد تفکر و اندیشه کند و آیات و روایاتی را که در این زمینه وارد شده است، ملاحظه نماید و سرگذشت کسانی را که دچار حسودی بودند، مطالعه کند که این عمل یقیناً اثر مثبتی خواهد داشت و انسان به جای تلاش در تخریب دیگران و زوال نعمت از آنها، برای پیشرفت و ترقی خویش تلاش خواهد نمود. امیرالمومنین(ع) می فرمایند: «خود را از شدت بخل و کینه و غضب و حسد در امان دارید و برای مبارزه با هر یک از این امور وسیله ای آماده سازیر، از جمله در عواقب سوء این صفات رذیله تفکر کنید و از آنها دوری جویید و به دنبال فضائل بروید».

هاشمی در ادامه بیان داشت: برای علاج حسد راههای عملی نیز وجود دارد که برخی از آنها عبارتنداز:

1 ـ خدمت کردن به جای تخریب؛ اگر حسود به جای اینکه برای در هم شکستن اعتبار و شخصیت فردی که مورد حسدش قرار گرفته به تقویت موقعیت او بپردازد و به جای غیبت و مذمت او را به خاطر صفات نیکش مدح و ستایش کند و به جای تلاش در تخریب زندگی مادی او، خود را آماده اعانت و همکاری نماید و تا می تواند از او سخن نیک بگوید، تا ممکن است نسبت به او محبت کند و تا آنجا که در اختیار اوست، خیر و سعادت او را بطلبد و به دیگران نیز همین امور را توصیه کند، به یقین تکرار این کارها تدریجاً آثار رذیله حسد را از روح او می شوید.

خطیب جمعه محمدآباد، دومین راه علاج عملی حسد را دنبال نکردن حسد دانست. انسان هر گاه نسبت به کسی حسادت پیدا کرد، تا آنجا که می تواند مطلب را دنبال و پیگیری نکند تا کم کم از نظر فکری و ذهنی نیز رها شود.

هاشمی راه حل سوم را راضی بودن به قضای الهی دانست و بیان داشت: عامل دیگر برای درمان حسد این است که انسان خود را تسلیم قضا و قدر الهی و به آنچه خداوند به او عنایت فرموده است ، قانع باشد. علی (ع) می فرمایند:«کسی که به آنچه دارد راضی باشد، حسد دامان او را نمی گیرد».

امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی با توجه به در پیش بودن هفته بسیج مطالبی را در این باره بیان کردند. بسیج یک تفکر است که در هر کجا و هر زمانی افرادی دارای آن تفکر باشند، بسیجی هستند، اگر چه به صورت رسمی عضو بسیج نباشند. یکی از مولفه های تفکر بسیجی کم توقع و پر کار بودن است.کسی که دارای فکر بسیجی است، کم خرج و کم هزینه است ولی پر کار و فعالیت زیادی دارد.

هاشمی ادامه داد: اگر این روحیه در بین مردم یک کشور باشد، به همه اهداف خود خواهد رسید، از دیگر مولفه های تفکر بسیجی این است که کار را برای رضای خداوند انجام می دهد. آنچه که یک بسیجی در نظر دارد و برای او مهم است کار را برای خداست. چون چنین تفکر در بین جامعه ما بود، انقلاب ما به پیروزی رسید، و در ادامه ملت ما توانست در جنگ هشت ساله از خود دفاع کند و پس از جنگ به بازسازی کشور و رشد در برخی از عرصه دست پیدا کند. اگر این روحیه بسیجی در بین مردم ما وجود داشته باشد، ما همچنان می توانیم به رشد و پیشرفت خود ادامه دهیم والا در برابر دشمنان بزرگی که ملت ایران دارد کاری از پیش نخواهیم برد.

هاشمی در ادامه خطبه دوم به بحث پساتوافق و اهداف دشمن و نفوذ آنها پرداخت و بیان داشت: به نظر می رسد استراتژی آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی بعد از توافق تغییر کرده است چرا که متوجه شدند اهدافی را که با تحریم دنبال آن بودند محقق نشد. آنها دنبال این بودند که بوسیله تحریم مانع پیشرفت دانش هسته ای ایران نشود ولی مشاهده کردند که ایران روز به روز در این زمینه پیشرفت می کند. از اهداف دیگر تحریم این بود که ثبات سیاسی در ایران را از بین ببرند و مردم را در مقابل نظام قرار دهند که موفق نشدند. درصد بودند با تحریم ها و دیپلماسی هوشمندانه ایران را منزوی کنند و فعالیت های منطقه ای ایران را کاهش دهند، به این هدف هم نرسیدند. دشمنان ما با تحریم ها و ایران هراسی درصد بودند که ایدئولوژی الهام بخش ایران را مهار کنند، و همچنین درصد بودند مانع رشد و پیشرفت تسلیحاتی و موشکی ایران شوند. آمریکایها وقتی دیدند با تحریم ها به اهداف خود نرسیدند رویکرد خود را در قبال ایران تغییر دادند.

هاشمی ادامه داد: دشمنان ما پس از توافق درصدد نفوذ در سطح داخل کشور و تأثیر گذاری در مردم هستند. آنها تأکید و تمرکز زیادی بر نسل جدید در ایران دارند و می خواهند به نسل جوان القاء کنند که شعار مرگ بر آمریکا و انکار هولوکاست توسط رهبران ایران و تهدید اسرائیل به نابودی و دادن اسلحه به حزب الله ، گروهی که در فهرست تروریستی قرار دارد و کارهایی از این دست، از ایران در چشم بخش اعظم جهانیان ، کشوری طرد شده می سازد.

جریان دیگری که دشمنان ما تمرکز زیادی بر آن دارند، جریانات غرب گرا هستند. اوباما می گوید: به نظر من تندروهایی در داخل ایران حضور دارند که فکر می کنند مخالفت با ما تلاش برای از بین بردن اسرائیل ایجاد ناامنی در جاهایی مثل سوریه یا یمن یا لبنان کار درستی است، به نظر من در داخل ایران کسان دیگری هم هستند که معتقدند این کار سازنده نیست، اگر ما این توافق هسته ای را امضاء کنیم این امکان وجود دارد که موضع این نیروهای میانه رو را در داخل ایران تقویت کنیم.

خطیب نماز جمعه محمدآباد در ادامه گفت: از اهداف نفوذی دیگر دشمنان تعامل جامعه جهانی با ایران است. تلقی مقامات واشنگتن این است که میزان درگیر شدن ایران با جامعه جهانی شرایط تغییر رفتار آن سریعتر خواهد شد. باز اوباما می گوید: اگر ایرانی ها درگیر تجارت بین المللی بشوند و سرمایه گذارانی در آنجا حاضر شوند و اقتصادشان در اقتصاد جهانی بیشتر ادغام شود، از بسیاری جهات برایشان سخت خواهد بود که رفتارهایی داشته باشند که برخلاف فرم های بین المللی است.

امام جمعه شهر محمداباد در پایان گفت: در برابر دشمن ما باید به ساخت درونی کشور خود و خودکفایی در هر عرصه، بپردازیم، مبارزه با هجه فرهنگی دشمن ، طراحی و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و تلاش زیاد برای پیشرفت علمی کشور. آنچه می تواند ما را در برابر توطئه های دشمن بیمه کند ساخت درونی کشور است نه چشم امید بستن به دیگران.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.