سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 13:01 - جمعه 29 آبان 1394

رئیس بسیج سازندگی اصفهان اعلام کرد:

راه‌اندازی سامانه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی در اصفهان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: سازمان بسیج سازندگی با همکاری جهاد کشاورزی استان، زیرساخت پرداخت تسهیلات و زمینه ایجاد سامانه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی را فراهم آورده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ سید حسین انوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 91 درباره اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی مطرح شده در منویات رهبر معظم انقلاب، مردمی کردن اقتصاد است، از سوی دیگر باید در آن زمان، حرکتی آغاز می‌شد تا فشار تحریم‌ها بر کشور کاهش یابد بنابراین سازمان بسیج سازندگی کشور برای کنترل و مبارزه با تحریم در راستای افزایش عرصه‌های بخش کشاورزی به ویژه حوزه امنیت غذایی حرکتی جدید را آغاز کرده است.

وی افزود: بسیج سازندگی استان اصفهان از طریق هم‌افزایی با جهاد کشاورزی استان و حمایت و اقدامات خوب این ارگان، زمینه را برای مشاوره و آموزش متقاضیان این عرصه‌ها آماده کرد و زیرساخت پرداخت تسهیلات و ایجاد سامانه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی را فراهم آورده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان بیان کرد: در 2 سال گذشته بیش از 3 هزار عرصه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان برای متقاضیان ایجاد کرد و برای سال جاری 2 هزار و 300 عرصه کشاورزی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سال 92 نزدیک به 35 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال 93، 40 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و در سال جاری تا کنون بیش از 39 میلیارد تومان تسهیلات تأمین اعتبار شده است و در صورت نیاز، این اعتبار افزایش می‌یابد.

انوری گفت: با ایجاد عرصه‌های کشاورزی در 2 سال گذشته، بیش از 5 هزار شغل ثابت برای جوانان در سطح استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های کوچک در روستاها یکی از اهداف این سازمان است، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های کوچک در بخش دام و طیور، شیلات، قارچ، شترمرغ، گیاهان گلخانه‌ای، باغات، دام سنگین و سبک، زعفران، زنبور عسل و صنایع تبدیلی توانسته‌ایم حجم بسیار بالایی از تولیدات را در سطح استان داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به همکاری جهاد کشاورزی و سازمان فنی و حرفه‌ای استان با این سازمان گفت: تلاش شده است تا از تمام توان ادارات و سازمان‌ها در عرصه اقتصاد مقاومتی استفاده شود، از طرفی با این هم‌افزایی‌ها، سالیانه 10 هزار نفر توسط جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای استان با هماهنگی بین بخشی سازمان بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی آموزش می‌بینند.

وی درباره چگونگی پرداخت تسهیلات به متقاضیان گفت: تسهیلات عرصه‌های اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل، با هدف‌گذاری بسیار دقیق در اجرای عرصه و میزان تولید و با نظارت بسیار دقیق به متقضیان ارائه شده است.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.