سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:11 - جمعه 29 آبان 1394

‌مدیرکل کتابخانه‌های اصفهان:

زنگ انشا و املا باید در مدارس اصفهان احیا شود

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: زنگ انشا و املا بایستی در مدارس احیا شود که دستور اکید ریاست جمهوری است.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهروز صادقی در مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتاب‌خوانی، با بیان اینکه فرهنگ ترویج کتاب‌خوانی باید از خانواده‌ها آغاز شود، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فناوری، بیشتر توجه و علایق خانواده‌ها و افراد به جاذبه‌های بصری فضای مجازی و دیداری و شنیداری کشیده شده است.

وی با بیان این که توجه به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گامی برای رسیدن به یک توسعه پایدار است، گفت: کتاب در رشد و تعالی فرهنگ جوامع بشری بسیار مؤثر بوده است و ارتقای فرهنگ بشر در جامعه بستگی به آن دارد.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: شبکه‌های اجتماعی در بین آحاد مردم توسعه پیدا کرده اما نباید فراموش شود که هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد و غفلت از آن پیامدهای زیادی به دنبال دارد.

وی بیان کرد: پدر و مادر در خانواده الگوی مهم رفتاری تربیت فرزندان هستند و پس از آن نهاد آموزش و پرورش است که باید به شیوه‌ای هدفمند عادت به کتاب‌خوانی، پژوهش و رشد ایده و استعداد را در ضمیر ناخودآگاه دانش‌آموزان نهادینه کند.

صادقی تصریح کرد: زنگ انشا و املا بایستی در مدارس احیا شود که دستور اکید ریاست جمهوری است، باید زنگی مخصوص مطالعه در مدارس ایجاد شود.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهید جوان پویا و خلاق داشته باشید و آینده جامعه جهت‌گیری درست داشته باشد باید فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را ترویج دهیم.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.