سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:01 - پنجشنبه 28 آبان 1394

با همکاری کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛

کودکان دارای سوءتغذیه سبد غذایی می گیرند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه بودجه اصلی برای ارائه سبدغذایی به کودکان دارای سوء تغذیه از طریق وزارت رفاه واریز می‌شود، گفت: طرح سبدغذایی کودکان زیر 6 سال دارای سوء تغذیه با همکاری معاونت بهداشتی داشگاه علوم پزشکی اصفهان، در حال اجرا است.

به گزارش اصفهان شرق؛ کریم زارع ابراز کرد: دو هزار و 500 سهمیه از مرکز کمیته امداد دریافت کرده‌ایم و این در حالی است که “طرح سبدغذایی کودکان زیر 6 سال دارای سوء تغذیه” با همکاری معاونت بهداشتی داشگاه علوم پزشکی اصفهان، در حال اجراست.
وی با بیان اینکه این کودکان ممکن است تحت پوشش کمیته امداد باشند، افزود: هنگامی که خانواده‌ها به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند، با دریافت یک معرفی‌نامه به کمیته امداد معرفی می‌شوند و این ارگان پس از بررسی‌های لازم در مورد معیشت خانواده، در صورت نیازمند بودن، سبدغذایی دریافت می‌کنند و در صورتی که خانواده در وضعیت مالی خوبی به سر بَرد ولی به خوبی نتواند فرزند خود را از لحاظ تغذیه تامین و اداره کند، توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آموزش‌های لازم را می‌بیند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان اصفهان گفت: افرادی که در چرخه کمیته امداد استان وارد می‌شوند، به مدت شش ماه با دریافت و شارژ کارت‌های مخصوص می‌توانند از این سبدغذایی استفاده کنند.
زارع با بیان اینکه تاکنون 850 میلیون تومان اعتبار دریافت و به حساب کودکان دارای سوء تغذیه واریز شده است، تصریح کرد: این اعتبار برای هر کودک به صورت ماهیانه 70 هزار تومان است و به صورت شش ماهه برای خرید موادغذایی و پروتئینی همچون ماهی، گوشت، مرغ، ماکارونی و برنج در اختیار خانواده قرار می‌گیرد، تا جایی که به صورت نامحسوس توسط کمیته امداد کنترل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه اصلی برای ارائه سبدغذایی به کودکان دارای سوء تغذیه از طریق وزارت رفاه واریز می‌شود، لذا پس از شش ماه به صورت مجدد نیز کودک توسط معاونت بهداشتی داشگاه علوم پزشکی اصفهان از لحاظ قد، وزن و رشد پایش می‌شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان اصفهان افزود: در صورتی که کودک پس از این مدت به رشد متعادل و مناسب رسیده باشد، کودک دیگری که دچار سوء تغذیه است، مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در غیر این صورت، کمک‌های لازم در این رابطه ادامه می‌یابد.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.