سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:04 - پنجشنبه 28 آبان 1394

با حضور مقامات استانی و کشوری انجام شد؛

افتتاح هجدهمین نمایشگاه فرش اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان در افتتاحیه نمایشگاه فرش گفت: فرش ایرانی برند فرهنگ و هنر ماست و کالایی مناسب صادرات و تأثیرگذار در برقراری اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ هجدهمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور مقامات استانی، نمایندگان مجلس، نایب‌رئیس اتاق استان، رئیس سازمان صنعت استان، رؤسای اتحادیه‌های مربوطه، فعالان هنر صنعت فرش و رئیس مرکز ملی فرش ایران بازگشایی شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان در این مراسم با تقدیر و تشکر از حضور مسئولان استانی و کشوری در این نمایشگاه بسیار مهم گفت: فرش ایرانی برند فرهنگ و هنر ماست و کالایی مناسب صادرات و تأثیرگذار در برقراری اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین افزود: یکی از مهم‌ترین اقلام صادرات غیرنفتی کشور در دهه‌های اخیر فرش بوده و از این‌رو توسعه بازار صادراتی فرش یکی از راه‌های فرار از اتکا به نفت است.

محققیان در ادامه افزود: ذکر ویژگی‌های فروش در اقتصاد، تکرار مکررات است اما آنچه با آن مواجهیم رکود گسترده که فروش داخلی و خارجی را مختل کرده است؛ کاهش قدرت خرید مردم در این چند رکود تقاضا را موجب شده و متأسفانه جایگزین شدن با محصولات وارداتی نیز دیگر عواملی است که حال هنر صنعت فرش را خراب کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بازار فرش ایران تا کی و چه زمانی به مشتریان فعلی بسنده می‌کند، تصریح کرد: آوازه فرش اصفهان و ایران باعث می‌شود که مشتریان جدید داخلی و خصوصاً خارجی برای دیدن فرش به نمایشگاه بیایند و توسعه نمایشگاه‌های این‌ چنینی می‌تواند دایره مشتریان بازار فرش ایران را گسترده‌تر کند.

مدیر شرکت نمایشگاه‌های اصفهان با اشاره به مشکلات بازار فرش بیان کرد: ضعف بازاریابی بین‌المللی، گم کردن راه ورود به بازارهای جهانی و پافشاری بر چند کشور خاص، افزایش قیمت بهای تمام‌شده ناشی از تورم دورقمی، رکود تقاضا و کاهش قدرت خرید مردم از مهمترین مشکلات این عرصه است.

محققیان در خاتمه اذعان کرد: در نمایشگاه فعلی پذیرای 140 نماینده از استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان، خراسان، چهارمحال بختیاری، فارس، قم، کرمان و … هستیم و انشاالله در غرفه‌های این دوره، نشانی از خلاقیت و ایده سازی برای برون‌رفت از این مشکلات را مشاهده کنیم. البته امیدواریم دولت نیز برای بهبود وضع بازار فرش، تسهیلاتی همچون تسهیلات ارزان خودرو در نظر بگیرد چون هم از نظر ارزش صادرات و هم اشتغال‌زایی، فرش با خودروسازی قابل‌مقایسه نیست.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.