سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:18 - چهارشنبه 27 آبان 1394

قرائتی در همایش آموزه های نور؛

با ازدواج دانشجویی مخالفم!

همایش آموزه های نور با حضور حجت السلام و المسلمین قرائتی با حضور بی نظیر دانشجویان در دانشکده ی علوم پایه دانشگاه اراک برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عصر روز سه شنبه ۲۶ آبان ماه همایش آموزه های نور با حضور حجت السلام و المسلمین قرائتی ، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با حضور بی نظیر دانشجویان در دانشکده ی علوم پایه دانشگاه اراک برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک به  ایراد سخرانی پرداخت و گفت: سعی کنید ظرفیت خود را دریابید و خودتان را کشف کنید همان طور که در قرآن آمده است “انی جاعل فی الارض خلیفه” اگر خداوند به زن حجاب را توصیه می کند این ارزش بالای وی را می رساند و زن نیز باید حجابش را رعایت کند تا به این ارزش ارج نهد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به دانشجویان توصیه کرد: هیچگاه خود را محدود نکنید و به خودتان قفل نزنید و کمبود های خود را جبران کنید مثلاً اگر قرآن بلد نیستید باهم قران بخوانید و به هم در رفع کمبودها کمک کنید خیلی بد است لیسانس بگیرید قرآن بلد نباشید بخوانید.

 

وی ادامه داد : من توصیه  میکنم یک استاد برای خود داشته باشید زیرا در قرآن دو نوع زلزله داریم که “اذا زلزلت الارض زلزالها”که زمین می لرزد و دیگری حتی اذا زلزلو که انسان در آن می لرزد  سعی کنید خود را از معنویات دور نکنید.

 

قرائتی در ادامه به خنده حلال اشاره کرد و افزود: خنده جزو فرهنگ ماست و بنده نیز در سخنرانی ها سعی می کنم مردم را بخندانم اما باید خنده حلال تولید شود خنده ای که به کسی توهین نشود؛ خنده حلال جزو حکمت های قرآن است.

1447825951_photo_2015-11-18_08-45-43

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور به مسله ازدواج دانشجویی پرداخت و اظهار کرد: اولین نیاز انسان اکسیژن است نیاز دیگر آب و غذاست آخرین نیاز پوشانندگی است که در قرآن داریم که همسر پوشانندگی دارد اما بنده با ازدواج دانشجویی مخالفم با ازدواج دبیرستانی موافقم.

 

وی در همین رابطه ادامه داد : هیچگاه درس را مانع ازدواج ندانید زیاد هم سخت نگیرید تا یک زندگی خوب را آغاز کنید.

 

قرائتی در پایان از دانشجویان خواست تا به درس خود اهمیت بدهند و خاطر نشان کرد: سعی کنید فوق دانشگاهی مطالعه کنید و خود را محدود به چند واحد درس نکنید و تلاش کنید دانش خود را کاربردی کنید و به ارزش خود نیز پی ببرید.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.