اصفهان شرق

120 هزار زائر اصفهانی از سراسر استان عازم کشور عراق می‌شوند

کدخبر: 81960
1394/08/27 در ساعت 11:11

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان، اظهار داشت: این ستاد وظیفه دارد که حدود 120 هزار زائر این استان را با نظم، انضباط و در قالب مشخص تا مرزهای کشور عراق هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت زائرین بعد از مرزهای عراق با ستاد کشوری اربعین است، افزود: در این راستا مباحث امنیتی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد چراکه دشمنان تلاش فوق‌العاده دارند تا بتوانند به هر شکل ممکن ناامنی ایجاد کنند.

استاندار اصفهان به حمل‌ونقل زائران اشاره کرد و گفت: تسهیل در امر اسکان، پذیرایی و تغذیه و همچنین بهداشت و درمان زائران از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به لزوم اطلاع‌رسانی به زائران تأکید کرد و افزود: همه این مراحل تا مرز و پس از بازگشت زائرین از مرز به استان باید با دقت پیگیری شود.

زرگرپور به دایر شدن موکب‌هایی توسط برخی از ارگان‌ها در فاصله بین نجف تا کربلا اشاره کرد و تصریح کرد: باید در این موکب‌ها به مباحث فرهنگی نیز توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان نیز در این جلسه با تشکر از همه کمیته‌ها و به‌ویژه استاندار و مجموعه استانداری اصفهان گفت: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد حمل‌ونقل زائرین به‌ویژه در بازگشت و مسائل امنیتی را از دغدغه‌های اصلی خود برشمرد و اظهار کرد: در موضوع حمل‌ونقل کمیته‌ها و مسئولان باید از تجربه‌ سال‌های گذشته استفاده کنند و تلاش نمایند که مشکلات سال‌های گذشته ایجاد نشود.

وی با تأکید بر اینکه موضوع بهداشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: زائرین باید بااطلاع رسانی دقیق و هدفمند نیازها و نیازمندی‌های خود را بدانند و خودشان درصدد تأمین این نیازمندی‌ها باشند.

امام‌جمعه اصفهان امنیت زائرین را مهم برشمرد و گفت: دشمنان در تلاش برای برهم زدن امنیت این مراسم هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید یکی از پایانه‌های مرزی به‌صورت دائمی توسط استان اصفهان ساخته شود، افزود: این مکان باید مجهز به مسجد بزرگ،‌ وسایل گرمایشی و سرمایشی خوب، ‌درمانگاه و سرویس‌های مجهز باشد.

منبع:تسنیم