سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:06 - چهارشنبه 27 آبان 1394

مسئول تربیت بدنی سپاه اصفهان خبر داد

آموزش 10 هزار نفر تیرانداز و شناگر توسط بسیج در استان اصفهان

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: سالانه 10 هزار نفر در چرخه آموزشی به صورت مقدماتی و تکمیلی در رشته شنا و تیراندازی در مرکز استان توسط هیئت تیراندازی و شنای بسیج آموزش می‌بینند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 130 سرفصل در برنامه‌های سال 1394 سپاه و بسیج استان اصفهان پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: تا پایان هفته بسیج 100 برنامه ورزشی در استان اصفهان اجرایی و عملیاتی می‌شود که این برنامه‌های در عرصه‌های قهرمانی، ورزش همگانی، ورزش سازمانی، فعالیت‌های باشگاهی و نیمه حرفه‌ای معطوف شده است.

وی افزود: نیمی از برنامه‌های ورزشی سپاه و بسیج در راستای گسترش و توسعه ورزش همگانی در سطح پایگاه‌ها؛ حوزه‌ها، نواحی مقاومت و اقشار بسیج اجرایی شده است.

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان با بیان اینکه در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی در بسیج و سپاه، ساخت 3 هزار سالن ورزشی در مدت 5 سال برنامه‌ریزی شده است که 10 درصد از این تعداد متعلق به استان اصفهان است، این سالن‌ها شامل سالن‌های صالحین ویژه فعالیت‌های کاربردی همچون آمادگی جسمانی و دفاع شخصی و سالن‌های 9 دی چند منظوره متناسب با ورزش‌های توپی و غیرتوپی می‌شود.

وی گفت: در 5 سال گذشته 150 هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان اصفهان اضافه شده و در مجموع حدود 450 هزار مترمربع سرانه ورزشی بسیج استان است که به خدمت‌رسانی به عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان می‌پردازد.

قاسمی تصریح کرد: به صورت میانگین در هر سال 40 تا 50 سالن برای ساخت در نظر گرفته شده است که استان اصفهان جزء استان‌های برتر در ساخت این سالن‌ها در کشور مطرح است، در هفته بسیج نیز 31 سالن در دوم آذرماه به بهره‌برداری می‌‌رسد، از این تعداد 26 سالن صالحین در اختیار حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت قرار می‌گیرد و 5 سالن 9 دی تحویل نواحی مقاومت در استان می‌شود، همچنین سالن 9 دی در شهر درچه به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالن‌های صالحین و 9 دی به صورت نیم‌بها و با هدف خدمت‌رسانی به مردم و بسیجیان ساخته می‌شود و اداره این سالن‌های بر عهده هیئت مدیره اماکن ورزشی در نواحی مقاومت است و نگاه درآمدزایی در آن وجود ندارد.

آموزش 500 مربی، مدیر و داور ورزشی در استان

مسئول تربیت بدنی سپاه استان اصفهان با بیان اینکه 17 هزار نفر مربی، مدیر و داور در برنامه پنجم در سراسر کشور توسط بسیج باید تربیت شوند، گفت: 500 نفر سهمیه استان اصفهان است که طی 2 ماه گذشته به این سهمیه جامع عمل پوشانده شده است.

وی بیان کرد: سالانه 10 هزار نفر در چرخه آموزشی به صورت مقدماتی و تکمیلی در رشته شنا و تیراندازی در مرکز استان توسط هیئت تیراندازی و شنای بسیج انجام می‌شود که مردم علاقه‌مند با کمترین هزینه این دوره‌ها را سپری می‌کنند

قاسمی به تأسیس پایگاه‌های استعدادیابی و استعدادگزینی در استان اشاره کرد و افزود: 5 پایگاه رسمی تیر و کمان، شنا، واترپلو، ووشو و تکواندو در استان اصفهان ایجاد شده است که با استعدادیابی و نخبه‌گزینی طی 5 سال، بازیکنانی را در چرخه فعالیت‌های حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: از نتایج تأسیس این پایگاه‌های استعدادیابی این است که 8 نفر در رشته ووشو در بخش نوجوانان و جوانان، 5 نفر در شنا، 4 نفر در واترپلو، 2 نفر در تکواندو و 2 نفر در تیر و کمان توانسته‌اند به عضویت تیم ملی نوجوانان و جوانان دست یابند و بیش‌تر این افراد صاحب رتبه‌هایی در مسابقات آسیایی و جهانی شده‌اند.

وزارت ورزش از ظرفیت بسیج در ورزش همگانی استفاده نکرده است

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) به تأکید رهبر انقلاب بر توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: 400 هزار بسیجی در استان اصفهان در قالب حلقه‌های صالحین و گردان‌های بسیج برای حضور در ورزش‌های همگانی سازماندهی شدند، متأسفانه وزارت ورزش با وجود ظرفیت‌های گسترده بسیج در حوزه ورزش همگانی، از این ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش همگانی استفاده نکرده و نقش مؤثر بسیج در این حوزه نادیده گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بسیج استان اصفهان 600 مکان ورزشی از 100 متر مربع تا 1400 متر مربع دارد که می‌تواند به خوبی در توسعه ورزش همگانی و سایر حوزه‌ها نقش مؤثری داشته باشد.

قاسمی گفت: ناحیه خمینی‌شهر با همکاری اداره ورزش و جوانان این شهرستان روز جمعه 6 آذرماه میزبان بخش سوم دهمین جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج در استان اصفهان است که حدود هزار نفر از بسیجیان در سه بخش این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی به مسابقات قهرمانی بسیج در رشته‌های مختلف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال جاری 120 دوره مسابقات ورزشی در سطح نواحی و 12 دوره در سطح استان برگزار شده است که 30 هزار نفر در چرخه مسابقات قهرمانی که عموماً در رده‌های سنی پایین برگزار شده است، حضور داشته‌اند.

شرکت 2500 نفر در برنامه‌های کوهنوردی و کوه‌روی استان اصفهان

مسئول تربیت بدنی سپاه استان اصفهان با بیان اینکه 4 نوبت برنامه کوه‌نوردی و کوه‌روی در طول سال در استان اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: 2500 نفر از بسیجیان استان در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند و 5 تا  10 نفر از کوه‌نوردان استان اصفهان برای شرکت در برنامه صعود سراسری بسیجیان کشور به قله 4550 متری شیرکوه در استان یزد در روز 29 آبان‌ماه اعزام می‌شوند.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون 20 کوه‌نورد اصفهانی برای صعود به قله‌های دنا، دماوند و یکی از قلل بروجرد اعزام شدند.

قاسمی بیان کرد: باشگاه مقاومت اصفهان به نمایندگی از این استان در هفته بسیج در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای میزبان مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور است که در این مسابقات استان‌های کرمان، کرمانشاه، البرز و یزد حضور دارند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر استان، برگزاری مسابقات ورزشی بسیج دانشجویی و طلاب، اجرای برنامه ورزشی بسیج کارمندی، دانش‌آموزی و کارگری، پیاده‌روی خانوادگی در 15 ناحیه منتخب و برگزاری مسابقات محلی توسط 100 حوزه منتخب در سراسر استان از دیگر برنامه‌های تربیت بدنی سپاه و بسیج در سراسر استان اصفهان به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.