اصفهان شرق

برداشت غیرقانونی از پساب دو سال به فراموشی سپرده شود

کدخبر: 81910
1394/08/26 در ساعت 11:45

به گزراش اصفهان شرق، استاندار اصفهان پیش از ظهر امروز در نهمین کارگروه مقابله با گردو غبار استان در دشت سجزی که به مناسبت آغاز فاز اول طرح کاشت ده هزار هکتار نهال برگزار شد با مهم خواندن این طرح گفت: محیط زیست اصلی ترین چالش استان اصفهان در زمینه زیست محیطی است که باید در اولویت اول رسیدگی مسائل استان قرار گیرد.

رسول زرگر پور الودگی هوا را ارجح بر مساله آب عنوان و اظهار کرد: آلودگی هوا تا سه نسل می تواند اثر مخرب داشته باشد و به این منظور تا رسیدن به هوای پاک راه زیادی داریم.

وی اصلی ترین پروژه را مقابله با گرد و غبار عنوان و افزود: اولویت اول ما عبارت است از مبارزه با گرد و غبار باشد چرا که اگر کاهلی در این امر صورت گیرد، آینده ای شبیه به اهواز در انتظار اصفهان است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اجرای طرح کاشت 10 هزار هکتار نهال طی دوسال جاری گفت: امروز با حضور جهادی و حرکت بسیجی بر چالش آلودگی هوا باید غلبه کنیم و نوید موفقیت این پروژه را خواهیم داد.

وی از حل مساله پساب اصفهان در آینده خبر داد و تصریح کرد: به کسانی که غیر قانونی از پساب برداشت می کنند تاکید می شود که برای 2 سال برداشت خود از پساب را فراموش کنند چرا که اگر نیاز آب کاشت نهال در سجزی برطرف نشود، ضرر اصلی آن دامنگیر کل منطقه می شود.

زرگرپور خاطرنشان کرد: عده ای برای تهیه زغال طاق های کاشته شده را غارت می کنند و مسئولان ذیربط باید نهایت پیگیری را تا ریشه کنی کامل این مساله به کار گیرند.

وی با توجه به تلاش همگانی در تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش خاک به شروع روش تکنولوژی نو اشاره گفت: این کار اولویت اول را برای منطقه دارد همانطور که اقدامات بسیاری طی ماه های گذشته انجام شده است.