سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:07 - دوشنبه 25 آبان 1394

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

دشت شرق اصفهان برای کشت گلخانه‌ای مورد توجه جدی وزارت جهادکشاورزی قرار گیرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهر اصفهان و آبرفتی بودن شرق این شهر، دشت شرق اصفهان برای کشت گلخانه‌ای باید مورد توجه جدی وزارت جهادکشاورزی قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عباس مقتدایی با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون آموزش مجلس با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: روز یکشنبه به همراه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، جلسه‌ای در مرکز تحقیقات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد و در این جلسه همه مسئولان پژوهشکده‌ها و بخش‌های پژوهشی وزارت جهاد حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه که قائم‌مقام وزیر و معاون پارلمانی وی نیز حضور داشتند، موارد متعدد مرتبط با کشاورزی پیگیری شد و یکی از این موضوعات، راهکارهایی برای همکاری مجلس و دولت در طول هفته‌های آینده بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن مباحث مربوط به بررسی لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه، این موضوع مد نظر قرار گرفته تا ببینیم که چگونه می‌شود هم در زمینه صرفه‌جویی، بهره‌وری حداکثری و دستیابی به بالاترین حد ارتقای کیفیت و تولید ثروت در بخش کشاورزی دست پیدا کرد.

وی گفت: موضوع کمک مجلس و دولت همزمان به کشاورزان برای اینکه بتوانند با میزان آب کمتر، برداشت بیشتری داشته باشند و اینکه اقلام جدیدی از بذر به کشاورزان معرفی شود تا در اثر آن بتوانند با کمترین هزینه‌ها، بیشترین حد برداشت را داشته باشند، در این جلسه دنبال شد.

مقتدایی تصریح کرد: ما با توجه به اینکه این مسائل در آینده کشاورزی و تولید بخش کشاورزی موثر است، در این جلسه حضور داشتیم و به دنبال آن هستیم که بتوانیم منطقه شرق اصفهان که ظرفیت و زمینه بالایی در کشت گندم دارد را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهادی به وزیر ارائه کردیم که همانگونه که دشت کارون در دهه‌ها و سال‌های گذشته مورد حمایت قرار گرفت، دشت شرق اصفهان که یک دشت آبرفتی است و بسیار مشابه دشت کارون است، برای کشت گلخانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.