سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:20 - دوشنبه 25 آبان 1394

توصیه‌های سخنگوی وزارت کشور به زائرین اربعین

قائم‌مقام وزیر کشور خطاب به زائران اربعین حسینی تاکید کرد که از سفر انفرادی به عراق برای حضور در مراسم اربعین خودداری کنید.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی امیری با بیان اینکه در سنوات گذشته وزارت کشور صرفاً مسئولیت کمیته امنیتی و انتظامی مراسم اربعین را بر عهده داشت، اما امسال مسئولیت ستاد مرکزی اربعین به وزارت کشور واگذار شده است، افزود: به محض واگذاری این مسئولیت آقای رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور دستگاه‌های ذیربط در این ارتباط و همچنین آقای دانایی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق این ستاد را تشکیل دادند و در پی آن کمیته‌های لازم نیز تشکیل و مسئولیت‌ها نیز تقسیم شد.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها در این فرآیند به عنوان استان معین تعیین شده‌اند و اینکه هر یک از دستگاه‌ها از جمله وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، سپاه پاسداران و… وظایفشان در این ارتباط مشخص شده است، گفت: همکاری خوبی بین دستگاه‌ها وجود دارد و امیدواریم که روند به خوبی به پیش برود و ما شاهد برگزاری مراسم اربعین با شکوه هرچه تمام‌تر باشیم.

سخنگوی وزارت کشور که با رادیو گفت‌وگو مصاحبه می‌کرد، ادامه داد: به کلیه هموطنان که می‌خواهند در مراسم اربعین شرکت کنند تأکید داریم که کشور عراق افراد را بدون ویزا به خاک خود نمی‌پذیرد و از هموطنان می‌خواهیم برای گرفتن ویزا اقدامات لازم را انجام دهند، در حال حاضر در 15 استان کشور دفتر نمایندگی عراق آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

این مقام مسئول در وزارت کشور با تأکید بر این موضوع که زائران از سفر انفرادی برای شرکت در این مراسم بپرهیزند،‌ خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت سامانه‌ای را تدارک دیده و افراد می‌توانند از طریق این سامانه در کاروان‌های معتبر ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از هموطنان به امید اینکه در مرز ویزا خواهد گرفت به مرز مراجعه نکنند، افزود: زائران حتماً از مسیرهای مجاز حرکت کنند که در داخل کشور می‌توان به چزابه، شلمچه و مهران اشاره کرد و در داخل خاک عراق نیز حتماً زائران از مسیرهای رسمی مشخص شده استفاده کنند؛ چرا که بخشی از عراق در تصرف تروریست‌هاست و ممکن است کسانی که در خارج از مرزهای رسمی حرکت می‌کنند دچار مشکلاتی شوند.

منبع:مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.