سرویس: غیر تولیدی » نقلی 06:07 - دوشنبه 25 آبان 1394

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان:

انتخابات در اصفهان و مبارکه به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستان‌های اصفهان و مبارکه به‌صورت تمام الکترونیک خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان، سید رضا عقدایی با بیان اینکه ارائه آموزش لازم به برگزارکنندگان انتخابات در حال انجام است، اظهار داشت: امسال در مرکز استان و شهرستان مبارکه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک و در دیگر شهرستان‌های استان با روال گذشته برگزار خواهد شد.

وی از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات پرشور در اسفند سال جاری خبر داد و گفت: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیا شده است.

رئیس ستاد انتخابات اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان 107 هزار کیلومترمربع مساحت و چهار میلیون و 866 هزار 344 نفر جمعیت دارد، افزود: 84.77 درصد از جمعیت این استان شهری و 15.23 درصد روستایی است و این استان دارای 24 شهرستان، 50 بخش و 106 شهر و 1349 روستاست.

وی حوزه‌های انتخابی اصلی استان را شامل 15 حوزه و حوزه‌های انتخابی فرعی را 35 حوزه اعلام کرد و افزود: جمع حوزه‌های انتخابی استان 50 حوزه است که 9 فرمانداری و 26 بخشداری به‌صورت مستقل عمل خواهند کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اصفهان بابیان اینکه در انتخابات گذشته تعداد شعب اخذ رأی یک هزار و 962 شعبه ثابت و 358 شعبه سیار و درمجموع دو هزار و 320 شعبه بود، افزود: به‌احتمال زیاد برای برگزاری انتخابات اسفند نیز همین تعداد شعبه را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: تعداد نمایندگان منتخب استان در انتخابات مجلس نهم 20 نفر به احتساب یک نفر اقلیت مذهبی ارامنه جنوب بود و تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز پنج نفر است که این تعداد تغییر نکرده است.

عقدایی پیش‌بینی کرد، برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان 68 هزار و 314 نفر به‌کارگیری شوند، افزود: میزان مشارکت مردمی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 60.84 درصد بود که امیدواریم در دوره جدید انتخابات، این میزان افزایش یابد.

مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 7 اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.