سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 20:23 - دوشنبه 24 آبان 1395

دبیر یادواره شهدای شهر هرند:

حماسه ایثار هرند، در عملیات محرم محقق شد/بازنشر

حسن امینی گفت: همزمان با حماسه مردم اصفهان در 25 آبان 61، شهر هرند با تقدیم 11 شهید در عملیات محرم حماسه جاودانی به نمایش گذاشت.

به گزارش اصفهان شرق، عملیات محرم سال 61 بوی کربلا می داد، چرا که فرزندان خمینی(ره) از ابتدای عملیات جور دیگری بودند تا حماسه جاوید 25 آبان را به منظور نشان دادن دلاوری رزمندگان حسینی، برای همیشه ی تاریخ نصف جهان به ثبت برسانند.

در 25 آبان سال 61 مردم شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان در یک روز پیکر پاک بیش از 370 شهید عملیات محرم را در اصفهان تشییع کردند.

امام راحل در این زمینه و درباره رشادت مردم اصفهان فرمودند: «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی مثل اصفهان پیدا کنید؛ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود 370 شهید را تشییع کردند.»

شرق اصفهان، این بار هم درخشش خود را در عرصه ایثار نشان داد و با تقدیم ده ها تن از فرزندان خود طی عملیات محرم، نام خود را در بیست و پنجمین روز از ابان ماه با صدایی رسا و نامی خوش آوازه به ثبت رساند.

دبیر یادواره شهدای شهر هرند در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به نامگذاری 25 آبان به نام حماسه مردم اصفهان، از هرند به عنوان دارالمومنین یاد کرد و گفت: از 72 شهید والا مقام شهر هرند، 11 نفر از رزمندگان هرندی با حضور در عملیات محرم به شهادت رسیدند تا سند ولایتمداری مردم هرند برای همیشه در تاریخ جاودان بماند.

حسن امینی هرندی با توجه به حماسه ساز بودن شهر هرند در طول تاریخ انقلاب، اظهار کرد: وجود حسینیه و تکایای بسیار در این شهر نشان از ولایتمداری مردم در طول تاریخ است زیرا مردم، حسینی بودن، حسینی زیستن و حسینی ماندن در مسیر انقلاب اسلامی و دوران 8 سال دفاع مقدس را به خوبی با خون خود طراحی کردند.

وی با تاکید بر بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب در رابطه با نفوذ و تهاجم فرهنگی غرب، افزود: رهبری بارها شبیخون فرهنگی را به مردم گوشزد کردند و امروز هر کس در وسع خود باید در مسیر ایستادگی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی قدم بردارد.

امینی تصریح کرد: دانشجو باید با پیگیری اوضاع کشور در ابعاد سیاسی و بهره بردن از فرمایشات رهبری، بتواند بینش سیاسی صحیح را به مردم عرضه کند.

*شهدا سنگ محک اعمال امروز ما هستند

وی دانش آموزان را به خواندن وصیت نامه شهدا دعوت و گفت: مطالعه وصیت نامه شهدا، فرصت خوبی را برای فهم راه و هدف شهدا برای نسل جوان فراهم می کند چرا که در مسیر زندگی با تاسی به برخی رفتارها و اعمال شهیدان، می توان از انحراف در مسیر زندگی جلوگیری کرد و تبعیت از ولایت فقیه که آرمان اصلی شهدا است را محقق کند.

مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع) شهر هرند افزود: شهدا سنگ محکی مناسب برای وزن کردن اعمل و رفتار امروز ما هستند و همه ما باید با بررسی دقیق زندگی خود، مسیر اعتلای نظام و رسیدن به آرمان های اصلی شهدا را در پیش گیریم.

وی با اشاره به وجود امنیت در کشور علی رغم قومیت های مختلف گفت: ادامه دادن راه و روش شهدا در هر زمان باعث رسیدن به سعادت در زندگی می باشد و به وضوح می بینیم که علی رغم قومیت های مختلف در ایران با حفظ ثبات امنیت در کنار هم زندگی و روز به روز بر پیشرفت مملکت اضافه می شود.

*از معرفی شهدای عملیات محرم شهر هرند به جوانان غافل مانده ایم

امینی هرندی در بخش دیگر صحبت های خود در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون اقدامی موثر در راستای معرفی شهدای عملیات محرم شهر هرند به جوانان نشده است، خاطرنشان کرد: به نوعی در معرفی 11 شهید عملیات محرم شهر هرند غافل مانده ایم چراکه این روز برگ زرینی در پرونده ایثارگری مردم این شهر است.

وی از اجرای برنامه هایی نظیر نصب بنر مزین به شهدای این روز در ایام محرم طی سال های قبل خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم مراسمی در شان شهدای 25 آبان هرند برگزار کنیم ولی هدف همیشگی ما نهادینه کردن یاد و خاطره شهدا در اذهان جوانان این شهر بود و امیدواریم بتوانیم در اعتلای فرهنگ شهادت قدم برداریم.

دبیر یادواره شهدای شهر هرند در پایان با تذکر این نکته که باید مسئولان فرهنگی شهرها، برجسته کردن خاطرات و زندگی نامه شهدا را در راس قرار دهند، بیان کرد: امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم و متولیان فرهنگی با محور قرار دادن زندگی و وصایای شهدای هر شهر، باید دین خود را به شهدا ادا کنند تا شرمنده رشادت ها و فداکاری این عزیران نشویم.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.