سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:51 - یکشنبه 01 دی 1392

بی احترامی هیئت پارلمانی اروپا به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سکوت مرگبار رسانه ای

هیئت پارلمانی اروپا که خستگی دیدار به فتنه گران در سفارت یونان هنوز از تنشان بیرون نرفته، در اقدامی عجیب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بی احترامی کردند تا نشان دهند …

image31507
به گزارش واحد رصد و فضای مجازپایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق، سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران اگر چه پس از دیدار این هیئت با دو زندانی فتنه 88 در محل سفارت یونان موجب اعتراضاتی از سوی برخی نمایندگان اصولگرای مجلس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی شد؛ اما موضوع دیگری که می توانست بسیار خبرسازتر از این موضوع باشد، نادیده گرفته شد.

در حالی که عناصر نزدیک به اصلاح طلبان در دولت و فضای سیاسی کشور سعی داشتند با سکوت مانع از خبرساز شدن جزئیات سفر هیئت پارلمانی اروپا به تهران باشند اما یک اقدام خاص و بی احترامی مضاعف از سوی اعضای این هیئت را شاهد بودند.

سنت جدیدی به نام دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

این هیئت که مشخص نیست با هماهنگی و مدیریت کدام نهاد دیدارهای متعدد و البته حاشیه داری را برگزار می کرد؛ به روال ماه های اخیر که بازار دیدار دیپلماتهای خارجی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داغ است؛ دیداری با حجت الاسلام هاشمی بهرمانی داشتند.

بحث در مورد اینکه چه ضرورت یا تناسبی برای دیدار هیئت پارلمانی اروپا که بر اساس عرف دیپلماتیک دیدار با نمایندگان مجلس و نهایتا وزیر امور خارجه و مسئولین دولتی را باید در برنامه می داشت؛ با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد، خود موضوعی دیگر است.

وقاحتی که از حد گذشته است

اما آنچه در این مجال گفتنی است رفتار غیر دیپلماتیک و وقیحانه اعضای این هیئت در دیدار با حجت الاسلام هاشمی است. در حالی که هر کسی که حداقل یک بار تصاویر یک دیدار دیپلماتیک را دیده باشد؛ می داند که باید فرد یا افرادی که به دیدار یک مسئول کشوری رفته است، با ورود وی از صندلی بلند شده و به ابراز احترام بپردازد.

اما اعضای هیئت پارلمانی اروپا که خستگی چند روز دیدارهای نامربوط و بعضا غیرقانونی، موجب شده بود روی صندلی های مجمع تشخیص مصلحت نظام حالتی بین نشستن و دراز کشیدن را به خود بگیرند؛ حتی با حضور مقام عالی رتبه ایرانی حاضر به بلند شدن از صندلی خود نشدند و به حرکت سر اکتفا کردند.

تصاویر منتشر شده از این دیدار که تعجب در چهره رئیس جمهور اسبق کشورمان در آنها موج می زند؛ بیانگر سطح بی احترامی هیئت اروپایی به ایشان است.

xanaj1387607005oXQxQW.jpg.pagespeed.ic.pC_xMkw37U

دقیقا مشخص است که نهاد هماهنگ کننده دیدارهای این هیئت پارلمانی در تهران، هیچ توضیحی در مورد رسومات دیپلماتیک و حفظ احترام مسئولین ایرانی به آنها نداده است و در واقع آن قدر مشغول هماهنگ کردن دیدارهای خاص و حاشیه ای برای این هیئت بوده است که وقت نکرده است، آداب دیدارهای سیاسی دیپلماتکی را به آنها یادآوری کند.

اگر به جای هاشمی رفسنجانی،  احمدی نژاد بود …

نمی دانم اگر اتفاقی مشابه آنچه در این دیدار رخ داده است برای یکی دیگر از مسئولین کشور –  بخصوص اگر آن مسئول محمود احمدی نژاد بود – می افتاد، رسانه های آن طرف آبی از جمله بی بی سی و من و تو چه مانوری روی آن می دادند و چه نداهای وااسفایی که از سوی رسانه های اصلاحاتی و کارگزارانی به آسمان نمی رفت.

اما گویا کسانی که خود جاده صاف کن قانون شکنی و خوشگردی های هیئت پارلمانی اروپا در تهران بوده اند و حضور این هیئت در تهران را بهانه ای برای دمیده شدن نفسی دوباره در روح فتنه گری های خود می دیدند؛ حتی علی رغم توهین آشکار این هیئت به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در وهله اول و کلیت نظام جمهوری اسلامی در وهله دوم هم حاضر به شکستن سکوت خود نشده اند.

دشمنی با ایران ادامه خواهد داشت؛ چه دولت دهم چه یازدهم

مانور قدرت این هیئت در تهران، از دیدار با فتنه گرانی که در دادگاه صالحه محاکمه و به تحمل زندان محکوم شده اند، آنهم در سفارت کشور خارجی که خاک آن کشور محسوب می شود تا توهین به یکی از مسئولین بلندپایه نظام جمهوری اسلامی همه نشانگر بازگشت به دیپلماسی خودباختگی و یادآور روزهای شوم محور شرارت خوانده شدن علی رغم مذاکره با شیطان بزرگ است.

این اقدام هیئت اروپایی در تهران نشان داد، اگر امروز آمریکا و کشورهای اروپایی سعی دارند به انحای مختلف زمینه را برای گرفتن امتیازات بیشتر در مذاکرات هسته ای از ایران آماده کنند؛ حتی در صورت عقب نشینی ایران از حقوق حقه خود در برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای با بهانه قرار دادن موضوعاتی چون حقوق بشر تا مرحله تبدیل کردن ایران از پرچم دار مقاومت و استقلال در جهان به یک کشور تابع نظر بیگانگان پیشروی خواهند کرد.

هر چند که وجود اصل ضد دیکتاتوری ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب از سویی و شعور بالای مردم ایران مانع های بزرگی بر سر راه این آرزوی دشمن هستند اما جا دارد دولت تدبیر و امید که با شعار اعتدال اعتماد مردم را کسب کرده است؛ از تکرار این اقدامات جلوگیری کرده و سیاست خارجی خود را بر اساس سه اصل اساسی عزت، حکمت و مصلحت پایه ریزی کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.