سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:16 - جمعه 22 آبان 1394

ورزش اصفهان در هفته‌ای که گذشت/

قرعه نیمکت سپاهان به نام استیماچ افتاد

انتخاب استیماچ به عنوان سرمربی جدید تیم سپاهان و قهرمانی پوریا پایون در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان را می‌توان مهم‌ترین اخبار ورزشی استان در روزهای اخیر دانست.

به گزارش اصفهان شرق اخبار برتر  ورزشی را مشاهده می کنید:

*قهرمانی ورزشکار اصفهانی در مسابقات جهانی

در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان که به میزبانی اسپانیا برگزار شد، پوریا پایون ورزشکار اصفهانی به مدال طلای دسته 100 کیلوگرم دست پیدا کرد.

علی نعمتی مربی اصفهانی نیز هدایت تیم کشورمان را بر عهده داشت و تیم پرورش اندام و بادی کلاسیک کشورمان بر سکوی قهرمانی ایستاد.

با توجه به افتخارآفرینی این مربی و ورزشکار اصفهانی، مراسم ویژه‌ای برای استقبال تدارک دیده شد و جامعه ورزش استان و فعالان رشته پرورش اندام، حضور پرشوری را در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به ثبت رساندند.

سپس با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان، مراسم ویژه‌ای برگزار و هیئت استان با اهدای هدایایی از این قهرمانان تجلیل به عمل آورد.

*تیمداری اصفهان در لیگ برتر تنیس بانوان

تصمیم هیئت تنیس روی میز استان برای شرکت دادن تیم مردان در لیگ برتر تغییر کرد و تیم بانوان استان در مسابقات لیگ برتر شرکت خواهد کرد.

مهدی تکابی رئیس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: تصمیم داشتیم در لیگ برتر آقایان تیمداری کنیم اما در نهایت با در نظر گرفتن جوانب مختلف، تصمیم گرفتیم در لیگ برتر بانوان فعالیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تیم بانوان اصفهان برای قهرمانی در لیگ برتر شرکت خواهد کرد، یادآور شد: منصوره رضایی بازیکن ملی‌پوش اصفهانی، ندا شهسواری نخستین المپین تنیس روی میز استان، دو بازیکن از کره شمالی و نفر نخست جوانان و نوجوانان استان ترکیب تیم اصفهان را تشکیل می‌دهند.

*پدافند و کاشان دو نماینده استان در لیگ دسته یک

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور به نام یادواره 200 شهید والیبالیست، از هفته آینده آغاز می‌شود و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها برای کسب سهمیه لیگ برتری با هم مصاف می‌کنند.

فصل جدید مسابقات لیگ دسته یک والیبال در حالی برگزار می‌شود که در پی انحلال تیم والیبال ذوب‌آهن، تیم‌های پدافند و کاشان دو نماینده والیبال استان خواهند بود.

تیم والیبال ذوب‌آهن اصفهان که طی دو فصل متوالی در مسابقات لیگ دسته یک شرکت کرده و از دست‌یابی به سهمیه بازمانده بود، با تصمیم مدیران این باشگاه منحل شده و در مسابقات لیگ حضور ندارد اما تیم پدافند همانند فصل گذشته در لیگ شرکت دارد.

دور مقدماتی مسابقات لیگ دسته یک والیبال با حضور 20 تیم در چهار گروه مقدماتی آغاز می‌شود که تیم پدافند اصفهان در گروه نخست، با تیم‌های کرمان، گل گهر سیرجان، یزد و شیراز هم‌گروه شده است.

ارومیه، مقاومت فرمانداری مهاباد، کرمانشاه، ملوان و عقاب در گروه دوم، پاس خراسان، متین دامغان، شهرداری بجنورد، اراک و کاشان در گروه سوم و کاله جوان، سفیر گیلان، شهرداری ساری، بابلسر و آق‌قلا در گروه چهارم قرار گرفته‌اند و رقابت خواهند کرد.

*استیماچ سرمربی سپاهان شد

پس از منتفی شدن حضور اسکوچیچ، سه گزینه خارجی مدنظر باشگاه سپاهان قرار گرفته بودند که در نهایت قرعه به نام ایگور استیماچ خورد.

این مربی کروات پیش از ظهر پنج‌شنبه مذاکرات نهایی را با مسئولان باشگاه سپاهان انجام داد و در نهایت با این باشگاه قرارداد رسمی منعقد کرد.

وی سال 2012 نیز به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی انتخاب شد و به همراه این تیم جواز حضور در مسابقات جام جهانی برزیل را کسب کرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.