سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:06 - جمعه 22 آبان 1394

ستاد بازسازی عتبات عالیات؛

کمک 150 میلیاردی مردم به مراسم اربعین در کربلا

جانشین رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: کمک های ارسالی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین از سوی مردم حدود 150میلیارد تومان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حبیب الله دهمرده در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید اظهار داشت: کمک های ارسالی که توسط مردم و خیرین از سراسر کشور تامین شده با بیش از 180 تریلی به کشور عراق ارسال شده است.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی مراسم اربعین امسال، 11 کمیته در ستاد مرکزی اربعین حسینی شکل گرفته است، اظهار داشت: شش قرارگاه فرعی در کشور عراق تشکیل شده است که در حوزه های امنیت، اسکان، تغذیه، نقلیه، کنسولی و فرهنگی فعالیت می کنند.

مشاور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه 75 درصد زائران اربعین از کشورمان از مرز مهران و دیگر زائران از مرزهای چزابه و شلمچه به عراق سفر می کنند، خاطرنشان کرد: کمک های ارسالی از کشورمان در سال جاری نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است و بیش از 4 هزار نفر به عنوان خدمتگزار در این مراسم حضور دارند.

وی از ایجاد پایگاه های فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: در این مسیر بیش از یک یکهزار بنر و تابلو با مضامین مذهبی و فرهنگی نصب شده و در 200 نقطه در مسیر نماز جماعت متمرکز برگزار می شود و مبلغان بسیاری برای بیان آموزه های دینی و پاسخگویی به سوالات در مراسم اربعین حضور دارند.

منبع:مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.