سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - پنجشنبه 21 آبان 1394

وقت کشی به سبک سپاهان؛

دراگان اسکوچیچ منتفی شد، نقطه سر خط

در حالی ده روز مفید را از دست داد که تمرینات این تیم از روز دوشنبه همین هفته آغاز شده و در شرایطی که انتظار می رفت سرمربی جدید بتواند در این تعطیلات دو هفته ای لیگ فرصت مناسبی برای شناخت از بازیکنان تیمش پیدا کند این اتفاق نیفتاد و در حقیقت سپاهانی ها امروز به پله اول انتخاب سرمربی برای تیمشان برگشته اند.

بعد از یک هفته پرخبر و پرماجرا در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال سپاهان و در حالی که همه منتظر حضور دراگان اسکوچیچ سرمربی این فصل تیم فولاد بر روی نیمکت تیم سپاهان بودند ماجرا به طور کامل عوض شد و اسکوچیچ از لیست گزینه های سپاهان خارج شد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان آنقدر از انتخاب دراگان اسکوچیچ کروات مطمئن بود که صبح روز سه شنبه در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها از شانس ۹۹ درصدی این سرمربی برای پذیرفتن هدایت تیم سپاهان صحبت کرد و مدعی شد که کار تقریبا تمام شده است اما در حدود ۱۲ ساعت بعد همه چیز به هم ریخت و دراگان که نتوانست قید طلبکاری هایش از تیم فولاد را بزند ترجیح داد در همان شهر اهواز کار خودش را ادامه دهد.

اما سپاهان در حالی ده روز مفید را از دست داد که تمرینات این تیم از روز دوشنبه همین هفته آغاز شده و در شرایطی که انتظار می رفت سرمربی جدید بتواند در این تعطیلات دو هفته ای لیگ فرصت مناسبی برای شناخت از بازیکنان تیمش پیدا کند این اتفاق نیفتاد و در حقیقت سپاهانی ها امروز به پله اول انتخاب سرمربی برای تیمشان برگشته اند.

از طرف دیگر رفتار سپاهان در زمینه مذاکره با سرمربی بعدی تیمشان نشان می دهد که آنها اهل توافق با مربیان ایرانی نستند و در حقیقت علاقمند هستند تا سکان هدایت سپاهان را به دست یک سرمربی خارجی بسپارند ولی مسئله مهم اینجاست که در بین گزینه های فعلی سپاهان هر کدام مشکلی بزرگ دارند که در صورت امدن به ایران ممکن است برایشان دردساز شود.

سپاهان

در جدیدترین مصاحبه های منتشر شده در روز چهارشنبه رئیس هیات مدیره سپاهان صحبت از مذاکره با لوکا بوناچیچ سرمربی کروات و سابق این تیم داشته که در دو مقطع زمانی مختلف هدایت تیم سپاهان را بر عهده داشت و هرچقدر که در دوره اول موفق عمل کرد در دوره دوم به شدت ناکام بود و در نهایت از تیم اخراج شد.

در کارنامه لوکا دو عنوان قهرمانی جام حذفی و یک مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در حد فاصل سال ۸۵ تا ۸۷ به چشم می خورد ولی لوکا در ابتدای لیگ یازدهم به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شد و بعد از چند هفته به خاطر مشکلات فراوانی که با بازیکنان باتجربه تیمش پیدا کرد در نهایت توسط علیرضا رحیمی از تیم کنار گذاشته شد.

همان بازیکنانی که چهار سال قبل با لوکا به مشکل برخوردند هنوز هم در تیم هستند و بعید به نظر می رسد که بتوانند با سرمربی سابق خودشان که البته اخلاق آنچنان مهربانانه ای هم ندارد در ارامش کار کنند.

اما به جز لوکا سپاهان بنا بر اعلام مدیر عاملش دو گزینه کروات و اسپانیایی هم مد نظر قرار داده که البته نفر دوم از شانس بسیار بیشتری برای حضور در اصفهان برخوردار است. اما مشکل این دو سرمربی هم به موضوع عدم شناختشان از فوتبال ایران و تیم های لیگ برتری معطوف می شود که ممکن است به ضرر سپاهان تمام شود.

حتی بزرگترین مربیان دنیا هم در صورت حضور در یک لیگ ناشناخته به زمان زیادی احتیاج دارند تا با جو زندگی در یک شهر غریب و مشکلات مربوط به آن کنار بیایند و البته زبان مادری هم موضوع دیگری است که شرایط را دچار تغییر می کند و سپاهان اگر همین امروز هم با یک گزینه خارجی به توافق برسد مطمئنا تا پایان نیم فصل اول لیگ نمی‌تواند انتظار آنچنان زیادی از او داشته باشد.

این بازگشت به عقب سپاهان و وقت کشی در پرونده انتخاب سرمربی جدید آن هم در شرایطی که فقط یک هفته تا اغاز دوباره رقابت‌های لیگ برتر زمان باقی است نه تنها کمکی به سپاهان نمی کند بلکه ممکن است به قیمت از دست رفتن شانس قهرمانی در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی برای نماینده فوتبال اصفهان هم تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.