سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:40 - چهارشنبه 20 آبان 1394

مدیر حج و زیارت استان اصفهان:

افراد برای صدور ویزا به سازمان حج مراجعه نکنند/ آغاز به کار ستاد اربعین اصفهان در چند روز آینده

غلامعلی زاهدی اظهار کرد: در اصفهان تنها یک شرکت مرکزی برای صدور ویزا وجود دارد و افراد به‌صورت مستقل نمی‌توانند به آن مراجعه کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز, مدیر سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: افراد به صورت مستقل برای صدور ویزا به سازمان حج و زیارت مراجعه نکنند.

غلامعلی زاهدی اظهار کرد: افرادی که خواستار سفر به عتبات و عالیات و پیاده‌روی اربعین هستند باید در سامانه سماح سازمان حج ثبت‌نام و یکی از دفاتر رسمی حج و زیارت قید شده در سامانه را به عنوان کارگزار خود انتخاب کنند و سپس با مراجعه به دفتر زیارتی انتخاب شده در سامانه و ارائه مدارک لازم و هزینه اعلام شده نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

وی افزود: دفاتر رسمی حج و زیارت دارای مجوز، مدارک افرادی که به آن‌ها مراجعه کرده اند را به‌صورت تجمیعی برای صدور ویزا به دفتر مرکزی این سازمان ارجاع و پیگیری‌های بعدی را انجام می‌دهند.

مدیر حج و زیارت استان در پاسخ به این سوال که آیا برای انتقال متمرکز زائرین شهر و استان اصفهان به مرز مهران و شلمچه اقدامی صورت گرفته است گفت: سازمان حج و زیارت تنها مسئول صدور ویزا است و احتمالاً سازمان حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان برنامه‌ریزی‌ هایی انجام داده است که فعلاً بنده از آن بی‌اطلاع هستم و از طریق همان دستگاه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

زاهدی تصریح کرد: ان‌شاءالله تا چند روز آینده با محوریت استانداری ستاد اربعین استان اصفهان شروع به فعالیت می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه افراد مشتاق حضور در عتبات و عالیات در اربعین حسینی تنها از طریق سامانه سماح ثبت‌نام انجام دهند خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت ویزا برای اشخاص طبق اعلام دولت عراق به‌صورت اعزام انفرادی ۴۰ دلار و اعزام گروهی ۳۰ دلار تعیین‌شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.