سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - چهارشنبه 20 آبان 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس؛

رییس جمهور نباید عصبانی شود/ نقد منتقدان ناشی از بی توجهی دولت به برخی دغدغه های جدی است

ملجس طرح ساماندهی خبرنگاران را پیگیر است و دولت هم قرار است لایحه نظام جامعه رسانه ای را ارائه کند. اگر این لایحه معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس برسد مجلس آن را بررسی خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ نماینده مردم اصفهان و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رییس جمهور مملکت اسلامی نباید عصبانی شود بلکه باید صبور باشد و با مسائل منطقی برخورد کند.
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: اولین نکته در این رابطه اینکه زمان عصبانیت ممکن است جملاتی بر زبان جاری شود که واکنش هایی هم در پی داشته باشد.
به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع دوم در این زمینه شعار نمایشگاه امسال و نقد منصفانه است که گفته شد این نوع نقد را پذیرا هستند، بنابر این اگر قرار باید این نقد را بپذیرند معنا ندارد کسی اگر انتقادی کرد با غضب دولت مواجه شود.
این نماینده مجلس اضافه کرد: عمده نقد متتقدان دلسوزانه و منصفانه است و ممکن است کمی تند باشد اما دغدغه جدی آنهاست.
حجت الاسلام سالک کاشانی خاطر نشان کرد: در همین موضوع رکود ما همچنان شاهد رکود و قفل شدن کشور هستیم و می بینیم رونقی در بحث اقتصادی مشاهده نمی شود.
وی بیان کرد: امروز شاهدیم کارخانه ها با ظرفیت پایین و نیمه تعطیل فعالیت می کنند و واردات هم که زیادتر شده است و این نشان می دهد اقتصاد مقاومتی ۲۴ بندی مورد تاکید رهبر انقلاب عملیاتی نشده است.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده اصفهان ادامه داد: سومین بعد قابل بررسی نقدناپذیری دولت نامه ۹ ماده ای رهبر معظم انقلاب درباره برجام بود.
به گفته این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، در این خصوص دولتی ها مدعی هستند پشت سر رهبری حرکت می کنند در حالی که دیدیم قبل از اینکه آمریکایی ها نامه بدهند در ایران جمع آوری سانتریفیوژها آغاز شد و این عکس نامه رهبر انقلاب بود.
حجت الاسلام سالک کاشانی افزود: می بینیم که این ها دغدغه جدی رسانه ها و افرادی است که می بینند دولت کار خودش را می کند و توجهی به فرمایشات رهبری ندارد.
وی با بیان اینکه در مباحث فرهنگی و اجتماعی هم این دست موارد متعدد است اظهار کرد: چهارمین مسئله در خصوص انتقادها به دولت این است که نمی شود همیشه با شعار و حرف و وعده مردم را امیدوار نگه داشت.
به اعتقاد وی، باید به آینده امیدوار بود و تحرک و فعالیت در بخش های مختلف را بیشتر کرد چرا که تلاش دشمن برای دوقطبی کردن جامعه برای انتخابات آینده و ایجاد چند دستگی ادامه دارد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم درباره طرح ساماندهی خبرنگاران و نظام رسانه ای کشورمان افزود: این طرح از مجلس دوره هشتم مطرح بوده و کارهای خوبی هم برای ان انجام شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم اعلام کرد دولت هم لایحه ای برای ساماندهی این قشر رسانه ای دارد که ما دو ماه مهلت دادیم لایحه شان را بیاورند.
وی با اشاره به اینکه هنوز این لایحه را به مجلس نداده اند اضافه کرد: برنامه به این شکل است که یا اینکه روی لایحه دولت کار می کنیم و یا اینکه با طرح مجلس و برای غنی تر شدن آن ادغام می شود.
وی ابراز امیدواری کرد وزارت ارشاد اسلامی هر چه زودتر این لایحه را به مجلس ارائه کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.