سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 04:32 - سه شنبه 19 آبان 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

هیئت نظارت بر اجرای برجام به سرعت تشکیل شود/ حکایت رکود اقتصادی همچنان باقیست

فولادگر گفت: انتظار ما تشکیل هیات نظارت بر اجرای برجام است و مسلما هر چه تاخیری در این رابطه صورت گیرد، اجرای دقیق برجام به تاخیر خواهد افتاد که مورد رضایت ما نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق، در خصوص اهمیت اجرای برجام و تاخیر در تشکیل هیئت نظارت بر آن، گفت: رهبر معظم انقلاب طی نامه خود به رئیس جمهور به تاکید بر تشکیل هیات نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی و لزوم عدم تاخیر در این امر اشاره کردند و در این رابطه باید به نکات ارائه شده توسط رهبری برای پیشبرد کار توجه کرد.

حمیدرضا فولادگر از رایزنی های انجام شده تا کنون در تشیکل هیات نظارت بر برجام خبر داد و اظهار کرد: نظر ما بر انتخاب اعضای هیئت نظارت از هر سه قوه، نهادهای امنتی، نظامی، اطلاعاتی و همچنین متخصصین حوزه های هسته ای، حقوق بین الملل و مرتبط با برجام است تا بتوان تیم قوی در این خصوص تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید تعللی در این خصوص انجام شود، افزود: انتظار ما تشکیل هیات نظارت بر اجرای برجام است و مسلما هر چه تاخیری در این رابطه صورت گیرد، اجرای دقیق برجام به تاخیر خواهد افتاد که مورد رضایت ما نیست.

*رشد مثبت اقتصادی طی سه ماه، خروج از رکود نیست

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به برخی صحبت های رئیس جمهور مبنی بر خروج از رکود، تصریح کرد: خروج از رکود طی سه فصل متوالی از سال 93 نسبت به سال 92 توسط دولت به دلیل رشد تولید ناخالص ملی بیان شد ولیکن اعتقاد ما بر عدم خروج از رکود بود زیرا مقایسه سه فصل متوالی در دو سال حاکی از نبود رکود معنا نمی شود.

وی تاکید کرد: رشد تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی مثبت طی سه ماه به معنای پروسه بلند مدت و میان مدت عبور از رکود نیست و نمی توان به واسطه چندماه رشد در بخشی از قسمت ها، از رونق اقتصادی سخن به میان آورد.

فولادگر از منفی بودن رشد ناخالص منفی در بخش صنعت طی شش ماهه اول سال 94 خبر داد و گفت: به دلیل آمار و ارقام بانک مرکزی، مرکز آمار، سرمایه گذاری های صنعتی، معدنی و کشاورزی و به لحاظ آماری و میزان کاهش تردد در حمل و نقل باربری کالا می توان بررسی کلی از قرار گرفتن در شرایط رکود داشت.

*75 واحد نیمه فعال و فعال در شهرک های صنعتی نفس می کشند

وی با بیان گزارش میدانی از شهرک های صنعتی در راستای فعالیت در بخش تولید، اذعان کرد: کافی است با گذر از شهرک های صنعتی و واحدهای صنفی، گردش کار مردم را مورد بررسی قرار دهیم که در آن صورت با مشاهده 25 درصد واحد فعال در این شهرک های مواجه می شویم که نشان از سایه رکود بر شهرک ها است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: متاسفانه بالاتر از 75 درصد از واحد های صنعتی به صورت نیمه فعال و یا فعال با استفاده از نیمی از ظرفیت تولیدی در شهرک های صنعتی فعالیت دارند که خود نمونه ای از رکود در کشور است.

وی به نامه چهار وزیر به رئیس جمهور و بیان صریح وضعیت رکودی کشور، خاطرنشان کرد: چهار وزیر به صراحت اعلام کردند که اگر چاره ای برای وضعیت فعلی نشود، دچار بحران خواهیم شد و در این خصوص باید چاره اندیشی شود.

فولادگر، رفع موانع از تولید، بهبود فضای کسب و کار، تامین نقدینگی واحد های تولیدی، بهبود فضای کسب و کار و تحریک تقاضای مطرح شده توسط دولت را از جمله راه حل های خوب در صورت عملیاتی شدن در بخش بهبود اوضاع اقتصادی و فروش محصولات صنعتی بیان کرد.

وی در پایان با بیان این مطلب که باید راه حل بلندمدت در خصوص رفع رکود و پیش رفتن کشور به سمت رونق ارائه داد، خاطر نشان کرد: تسریع شرایط برای تولید کنندگان، رفع مشکلات نقدینگی، پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران، تمرکز روی طرح های نیمه تمام و واگزای به بخش های غیردولتی را از راه حل های کاهش رکود در میان مدت بیان کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.