سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 14:27 - دوشنبه 18 آبان 1394

در آینده نزدیک؛

طرح بیابان زدایی 307 هکتار از زمین های دشت سجزی انجام می شود

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان از افتتاح طرح بیابان زدایی در شرق شهرستان اصفهان با حضور مسئولان استانی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، ورود به اجرای طرح بیابان زدایی به نوعی خدمت رسانی به مردم جهت جلوگیری از گسترش بیابان و مهار کانون های بحران برداشت ریزگردها در روستاها است.

محمد حیدری در این رابطه به خبرنگار ما گفت: کاشت حداقل 38500 اصله نهال سبز و ایجاد اکوسیستم زیستی، می تواند جهت تثبیت شن های روان و کنترل ریزگردها تاثیر مثبتی را در کاهش آلودگی هوا به واسطه ریزگردها به همراه داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان با اشاره به اینکه طرح بیابان زدایی در 307 هکتار از زمین های دشت سجزی انجام می شود، اظهار کرد: ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در واحد مهندسی و توان نیروی انسانی متعهد و کارآزموده، سابقه خوبی در اجرای طرح های مشابه در محورهای شرق اصفهان داشته و به عنوان مجری با کارفرمایی منابع طبیعی استان اصفهان، در این طرح شرکت می کند.

وی هدف از ورود به طرح را خدمت رسانی به مردم عنوان و افزود: با اجرای مطلوب و مورد قبول عملیات نهال کاری، آبیاری و مراقبت دشت سجزی علاوه بر حفظ حراست از اعتبارات تخصیص یافته از بیت المال با مدیریت جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم شرق اصفهان و همچنین شهر اصفهان گام برمیداریم.

گفتنی است با توجه به فرصت محدود تا موعد کشت و استفاده از باران موسمی پاییزی با به کارگیری و بسیج 60 نفر نیروی با تجربه، تمهیدات لازم جهت کاشت هم زمان هر 2 عرصه دیده شده است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.