سرویس: اجتماعی » ماهواره 11:09 - دوشنبه 18 آبان 1394

نقد و بررسی شبکه های ماهواره ای شیعه نما در کتابخانه مرکزی؛

شبکه های شیعه نما سوار بر موج افراطی گری!

‏‎ مؤلف و پژوهشگر ‏دینی گفت: شبکه های شیعه نما سوار بر موج افراطی گری هستند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از هنرما، حجت الاسلام و المسلمین مهدی مسائلی در چهارمین نشست برنامه کافه نقد با موضوع نقد و بررسی «شبکه های ماهواره ای شیعه نما» که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود:این شبکه ها با تقسیم کارکرد خود از لحاظ منابع فکری از شهری دیگر و در اصفهان حمایت مالی می شوند.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار نفر در قالب ۷ عضو در اصفهان به این شبکه ها کمک می کنند و آنها را از لحاظ مالی می گرداند.

این مولف و پژوهشگر دینی اضافه کرد: برخی از طلاب مدرسه علمیه ذوالفقار با مدیریت سید مهدی امامی و حسینیه قائمیه اصفهان نیز فعالیت های خود را بر اساس رویکرد فتوای آیت الله شیرازی برنامه ریزی می کنند.

حجت الاسلام مسائلی اذعان داشت: حسینیه بیت العباس واقع در چهارراه نظر به دلیل برنامه هایی که با رویکرد شبکه امام حسین (ع) و کانال های شیعه نما داشت پلمپ شد.

وی با اشاره به اینکه تفرقه بین شیعه و سنی از مهمترین فعالیت های شبکه های شیعه نماست، اذعان داشت: فرقه شیرازی ها مدیریت افراطی گری را در دست گرفته اند.

این پژوهشگر دینی با اعتقاد بر اینکه جریان داعش یک شبه به وجود نیامده است، خاطر نشان کرد: سال ها این جریان در پیروان اهل سنت جریان داشته و اکنون به مرحله اجرا درآمده است.

حجت الاسلام مسائلی تصریح کرد: هدف فرقه شیرازی ها این است که این اختلافات بین اهل تسنن و تشیع را به جنگ شیعه و سنی تبدیل کنند تا به منافع خود برسند و به فرموده مقام معظم رهبری شبکه های شیعه نما می خواهند جنگ شیعه با شیعه راه بیندازند.

حجت الاسلام مسائلی گفت: آنها سید حسن نصرالله را به عنوان دشمن شماره یک خود می دانند و در یکی از شبکه های شیعه نما عنوان شده است خطر شیعیان جمهوری اسلامی ایران پررنگ تر از خطر وهابیت است.

در ادامه این نشست سید علی حسینی پژوهشگر رسانه و کارشناس ارشد ارتباطات اظهار داشت: سید صادق شیرازی برای نشان دادن اینکه مذهب تشیع آمیخته با خون است در مراسم قمه زنی حضور پیدا می کند و تصویرنادرستی از شیعه را در شبکه های مختلف به مردم نشان می دهد.

وی ادامه داد: او معتقد است مذهب تشیع تنیده با خون و قیام و مذهب تسنن تنیده با مسجد و نماز است.

حسینی با بیان اینکه فرقه شیرازی ها بر ناصبی بودن فلسطینی ها اصرار دارند، تاکید کرد: آنها تلاش می کنند اولویت مسلمان بودن فلسطینی ها را حذف کنند و برتری تبری را بر تولی به کرسی بنشانند.

این پژوهشگر رسانه با اشاره به اینکه آنها وحدت بین شیعه و سنی را بی معنا و لعن اهل تسنن را واجب می دانند، گفت: لعن، حرام شرعی است و حضرت امام خمینی (ره) در این باره فرمودند: به اهل تسنن به هیچ معنایی لعن نکنید.

حسینی از ناصر الحبیب، مدیر شبکه فدک ساکن انگلیس نام برد و بیان کرد: این شبکه ها با اجرای برنامه های رسانه ای اسلام واقعی را زیر سوال می برند.

حاشیه ها:

در ابتدای این نشست پخش کلیپ های مختلفی از شبکه های شیعه نما با سخنرانی های طرفداران فرقه شیرازی و به زبان عربی و فارسی پخش شد. در این کلیپ ها شیعه واقعی را به نام دجالیه و القاب نادرست و کریه دیگری عنوان کردند. نشان دادن سخنان مدیران این شبکه ها حاضران را به تحیر وا داشت. در پایان این نشست کارشناسان به سوالات حاضران پاسخ دادند.

پس از اتمام نشست نیز حاضران به طور خصوصی سوالات خود را با حجت الاسلام مسائلی و سید علی حسینی کارشناس ارتباطات مطرح کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.