سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 15:07 - جمعه 29 آذر 1392

هم اندیشی روحانیون شرق اصفهان

روحانیون پایگاه اجتماعی خوبی در سطح شرق اصفهان هستند

امام جمعه شهر ورزنه گفت: روحانیون معظم پایگاه های اجتماعی خوبی در شرق اصفهان دارند و تشکیل اتاق فکر با حضور روحانیون از موارد مورد پیگیری می باشد.

Vater Markhjghyty

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق: جلسه ای با موضوع هم اندیشی و تبیین مباحث کشاورزان و توجیه و پیگیری اقدامات انجام داده شده در فرمانداری اصفهان با حضور روحانیون و ائمه جمعه شرق اصفهان برگزار شد.

کفیل فرماندار اصفهان با اشاره به راهکارهای انجام گرفته در رابطه با آب و مشکلات پیش رو گفت: آب کشاورزی سالها قبل در طول آب شرب و صنعت قرار داشت و این در حالی است که این معقوله در اولویت اول قرار گرفت و معاون وزیر نیرو در سال گذشته برای تقسیم آب به اصفهان آمدند و توانستیم آب را بین مناطق تقسیم کنیم.

فرماندار با توجه به سیستم کم آب بربیان داشت: می بایست صنایع را در اصفهان به سمت کم آب بر ببریم و در نظام آب رسانی در صنعت و در جهت صرفه جویی در آب می توان از پسآبها استفاده کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا صادق زاده در ادامه به عناوین مورد بررسی در جلسه اشاره و افزود: روحانیون معظم پایگاه های اجتماعی خوبی در شرق اصفهان دارند و تشکیل اتاق فکر با حضور روحانیون از موارد مورد پیگیری می باشد.

وی با در جریان قرار دادن قشر روحانی در مباحث مطرح شده در رابطه با کشاورزان تاکید و گفت: در این جلسه مقرر شد تا جهاد کشاورزی با همکاری معاونت طرح و برنامه فرمانداری جزوه ای از دستاوردها، مطالبات و راهکارها ارائه تا روحانیون در جریان امور باشند تا در این رابطه صحبتی مبنی بر ایجاد تنش بیان نکنند و آرامش منطقه حفظ شود.

مشاور اجتماعی استاندار بیان نمود: جمع بندی این جلسه خوب بود و عزیزان حاضر درد مردم را داشته و مشکلات منطقه را خوب رصد کرده بودند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام اصل حسینی امام جمعه شهر هرند گفت: نباید جلساتی که می گیریم تکراری باشد و صحبت هایی که بیان می شود تکرار مباحث قبل باشد، می بایست درد ها گفته شود تا بتوان درمان ها را پیدا کنیم و در بحث آب و کشاورزی تصمیماتی گرفته شود که از دردها و الام آنها کم کند.

وی افزود: بسیاری از کارها و برنامه ها را دولت تصویب می کند و برخی از دستگاه ها با برنامه های دیگر حرکات ضد و نقیضی را انجام می دهند.

امام جمعه به اصل تبعیض در برخی موارد اشاره و بیان داشت: این بحث که کشاورزان در رابطه با توزیع آب مطرح می کنند این است که اگر نبود آب برای همه بود اشکالی نداشت ولی چرا بالا دست بخش جلگه و بن رود و غرب اصفهان آب را به راحتی استفاده کرده و در انتهای این مسیر و در شرق اصفهان آبی برای شرق وجود ندارد، اگر به مشکلات رسیدگی شود مشکلاتی که با دست باز می شود را نباید با دندان باز کرد.

در این جلسه شیشه فروش مسئول ستاد بحران گفت: میبایست پلیس آب را برنامه ریزی کنیم و کشت گلخانه ای و سیستم های اصلاح در کشاورزی را انجام دهیم.
پیگیری نظام صنفی کشاورزان از مباحث پایانی این جلسه بود تا نمایندگان صنف در پیگیری مشکلات کشاورزان جدی باشند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.