سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:00 - یکشنبه 17 آبان 1394

استاندار اصفهان:

40 هزار هکتار از اراضی شرق اصفهان زیر کشت پائیزه رفت

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت استان سعی کرده برای کشت‌های پاییزه و بهاره آب را در اختیار کشاورزان قرار دهد، گفت: در این برنامه 40 هزار هکتار از زمین‌های شرق اصفهان به زیر کشت رفت.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه شورای هم‌اندیشی هنرمندان استان که در فضایی صمیمی و با حضور هنرمندان پیشکسوت استان برگزار شد، اظهار داشت: حضور در جمع هنرمندان و شنیدن سخنان آنان لذت‌بخش است.

وی گفت: در ابتدای ورودم به اصفهان، آلودگی هوا، وضعیت رودخانه، عدم وجود روزنامه‌ای برند، خطوط هوایی برند اصفهان، موزه‌ای در شان اصفهان و همچنین عدم وجود موزه دفاع مقدس غیرقابل باور بود.

استاندار اصفهان افزود: علیرغم آن همه آوازه و تراز اول بودن اصفهان در دهه 60، در دو سه دهه گذشته رقابت‌های سیاسی به تنازعات سیاسی تبدیل شده و بستر توسعه را از استان گرفته است.

وی بیان کرد: اصفهان ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالایی دارد و می‌تواند دوباره به استان تراز اول تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف تلاش‌های وافری آغاز شده است.

زرگرپور به وضعیت هوای اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال 92 تنها 80 روز هوای سالم وجود داشت که خوشبختانه امسال این آمار به 180 روز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت استان سعی کرده است که برای کشت‌های پاییزه و بهاره آب را در اختیار کشاورزان قرار دهد، اظهار داشت: در این برنامه 40 هزار هکتار از زمین‌های شرق اصفهان به زیر کشت رفت.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته و اجری طرح کلاه ایمنی موتورسواران، تعداد کشته‌های موتوری به نصف کاهش یافت، مصلی به سرانجام رسید، فاز نخست مترو راه‌اندازی شد و ورزشگاه نقش‌جهان فعال شد.

وی با اشاره به اینکه در مقوله‌ هنر، شاید مدیریت استان دو سال دیر وارد عمل شد، اظهار داشت: این تأخیر سبب شرمندگی مدیریت استان است و امروزه با حضور تعداد بالای افراد هنرمند و متخصص و هنرمندان بنام در سطح کشور و جهان می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

زرگرپور افزود: وضعیت هنر با توجه به شأن والای آن در اصفهان جایگاه مناسبی ندارد و شورای هم‌اندیشی هنرمندان در تلاش است که بتواند این روند را متوقف کند.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه باید برای تک‌تک رشته‌های هنری برنامه داشته باشیم، گفت: ارتقای جایگاه هنر و حمایت از هنرمندان باید مبنای کار قرار گیرد.

وی تشکیل کمیته راهبری هنر، بنیاد تعزیه و خانه تصویر را مهم برشمرد و گفت: هنرمندان حاضر در شورای هم‌اندیشی هنرمندان باید به عنوان نماینده صنف و رشته خود؛ جلساتی را با اعضا برگزار کنند و در یکماه آینده پیشنهادات و نیازمندی‌های خود را ارائه کنند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.