سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:57 - یکشنبه 17 آبان 1394

انتخاب سخت مدیران باشگاه سپاهان

تب انتخاب سرمربی سپاهان بالا گرفت / گزینه داخلی یا خارجی؟

حساسیت بالای انتخاب گزینه‌ای مناسب برای رهنمون کردن سپاهان در مسیر قهرمانی کار مدیران این باشگاه را سخت و حساس کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ فرصت تعطیلات موقت لیگ برتر که به واسطه اردوی تیم ملی و مسابقه این تیم پیش آمده است، به سود تیم سپاهان شده و مدیران این باشگاه این فرصت را در اختیار دارند تا با تمرکز بیشتری نسبت به انتخاب سرمربی جدید اقدام کنند.

پس از استعفای حسین فرکی از هدایت تیم سپاهان، انتخاب سرمربی جدید در دستور کار این تیم قرار گرفته است و به گفته قائم مقام باشگاه اصفهانی قرار است طی روزهای آینده این اتفاق رقم بخورد.

به گفته مسعود تابش جذب مربی خارجی برای تیم سپاهان در اولویت قرار گرفته است و پس از به جمع‌بندی رسیدن باشگاه، مذاکره نهایی با مربی مورد نظر انجام خواهد شد.

باشگاه سپاهان طی سال‌های گذشته بیشتر به مربیان خارجی اعتماد کرده است و به نظر می‌رسد این بار نیز یک مربی خارجی روی نیمکت این تیم خواهد نشست زیرا پذیرفتن هدایت تیم سپاهان به عنوان یک تیم مدعی و مدافع عنوان قهرمانی، برای مربیان سرشناس داخلی ریسک محسوب می‌شود و مربیان کم نام و نشان‌تر نیز قاعدتا مورد توجه این باشگاه قرار ندارد و با در نظر گرفتن جمیع جوانب، مربی خارجی در این شرایط از شانس بهتری برخوردار است.

استفاده از مربیان خارجی در فوتبال ایران همواره با ریسک همراه بوده است زیرا به همان اندازه که احتمال نتیجه گرفتن با مربی خارجی وجود دارد، احتمال ناکامی نیز دور از ذهن نخواهد بود اما با این حال انتخاب مربی خارجی باید با حساسیت و دقت زیاد همراه باشد و گزینه‌ای انتخاب شود که فاکتورهای لازم برای موفقیت را داشته باشد.

تیم سپاهان طی سال‌های گذشته با مربیانی همانند کرانچار و لوکا همکاری داشته که هر دو مربی بازدهی خوبی در این تیم داشته‌اند اما در مقابل مربیانی همانند ژوروان ویرا و تاوارس نیز روی نیمکت این تیم نشسته‌اند که به هیچ عنوان عملکرد قابل دفاعی نداشته و زودتر از زمان مقرر به کشورهایشان بازگشتند.

تیم سپاهان با وجودی که در حال حاضر از جمع مدعیان فاصله گرفته است اما باز هم امکان جبران مافات امتیازهای از دست رفته را دارد و زردهای اصفهانی به سکان‌داری نیاز دارند که بتواند آن‌ها را در مسیر رسیدن به قهرمانی رهنمون کند.

از سوی دیگر بحث جذب مربی و بازیکن خارجی در فوتبال ایران، همواره با بحث دلالی و ارتباطات جانبی برخی افراد همراه بوده و بارها و بارها فوتبال کشورمان از این بابت متحمل ضررهای مالی هنگفت و در مواردی آبروریزی‌های بین‌المللی زیادی به همراه داشته است، به همین واسطه ضروری است که مدیران و تصمیم‌گیرندگان باشگاه سپاهان برای انتخاب سرمربی جدید به این نکته توجه داشته باشند، زیرا این باشگاه پیش از این در مواردی در حوزه بین‌المللی در پی رفتارهای آماتوری، متحمل ضرر و زیان شده و تکرار چنین اتفاقاتی به سود این باشگاه نیست.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.