سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:31 - جمعه 29 آذر 1392

خطیب نماز جمعه شهر نصر آباد جرقویه سفلی:

رنگ عوض کردن آمریکا نکته ای است که می باید به آن توجه ویژه داشت

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه گفت: آمریکا گاهی ایران را تحریم و گاهی رفتار متواضعی را دارد و در این راستا نکته ای که می بایست توجه ویژه به آن داشت رنگ عوض کردن آمریکاست.

Vater Markkjhk

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق: نماز جمعه این هفته ی شهر نصرآباد جرقویه به امامت حجت الاسلام علیرضا فرهنگ برگزار شد.

امام جمعه بعد از دعوت مردم به تقوای الهی به موضوع روز دنیا پرداخت و افزود: مذاکرات ایران با 5+1 موضوع روز دنیا ی امروز ماست و نکته ای که در این رابطه مطرح است این است که توانمندی هسته ای ایران نتیجه چند سال مقاومت ملت ایران و مسئولان است. در این راستا نکته ای که می بایست توجه ویژه به آن داشت رنگ عوض کردن آمریکا در این رابطه است.

وی در رابطه با رفتار دوگانه آمریکا گفت: آمریکا گاهی ایران را تحریم و گاهی رفتار متواضعی را دارد و به نفع ما منشورها یی را در سازمان ملل تاکید کرد، حال 2 علت را می توان در این رفتار پیش بینی کرد: حالت اول توقف کامل فعالیت ها در پروسه ی زمانی خاص با اعمال تاکتیک های منافق گونه ای است که بتوان در یک زمان خاص فعالیت غنی سازی را متوقف کند و حالت دوم اینکه نیروهای آماده به کار و جهادی را در عرصه های انرژی هسته ای مایوس کند.

خطیب نماز جمعه نصرآباد در ادامه دو دیدگاه را در رابطه با برخی عدم حمایتهای رژیم آمریکا در رابطه با اسرائیل مطرح کرد: رژیم اسرائیل نقش بازیگر مخالف را در این رابطه ایفا می کند و امریکا بازیگر به ظاهر خیرخواه این صحنه است و دوم اینکه اسرائیل از آینده ی ایران می ترسد و اینکه نکند ایران و اقتدار ایرانی در آینده بیشتر و نفع اصلی را در این مذاکرات ایران ببرد.

حجت الاسلام فرهنگ تصویب دو قطعنامه یکی به نفع ایران و به ضد ایران (نقض حقوق بشر در ایران را) نشان از تضاد رفتاری مجمع عمومی سازمان ملل دانست.

امام جمعه در ادامه اربعین را آغاز حرکت رسمی برای زنده نگه داشتن ارزشهایی دانست که امام و یارانشان جان خود را در این راه فدا کردند و درسهای نهضت امام حسین تابلوی زیبایی از هدایت را در خود نشان می دهد اربعین یاد اور زنده نگه داشتن یاد شهدا در مقابل تبلیغات پرحجم یزید یان و مستکبران بر علیه شیعیان است و شهادت جمعی از کارگران و مهندسان را در عراق ان هم در استانه ی حضور زائران حسینی در کربلا نشان از کینه ای سلفی ها و تکفیری هایی دانست که از این حضور زیبای مردم و به خاطر شکست هایی که در سوریه خوردند در نهایت عصبانیت قرار دارند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به 4 دی میلاد حضرت مسیح ایشان را از جمله پیا مبرانی خواندند که در حین ظهور امام زمان به او ملحق می شود و به ان حضرت اقتدا خواهد کرد.
وی در ادامه خطاب به پیروان حضرت عیسی دو هدف عبادت به خداوند و اعتقاد به روز حساب و کتاب را از عواملی دانست که می بایست سر لو حه ی کار خود قرار دهند و گفت: عبادت خدا در مقابل مستکبران این است که در برابر طاغوت های زمان متواضع نشویم و بدانیم پیروان واقعی حضرت عیسی این چنین اند.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها در ادامه ی گناهان اخرالزمان با اشاره به تاثیر موسیقی ها و نغمه های حرام گفت: طبق روایت از پیامبر شهوت شکم و شهوت جنسی 2 گناه آخرالزمان است که می بایست با شناخت آثار به آن خود را از ارتکاب به آنها حفظ کنیم و در این راستا دو عامل ترویج گناه شهوت جنسی، نگاه و صحبت حرام با نامحرم است که می بایست دقت لازم در ترک آن داشته باشیم.

نکته ی سوم در راستای گناه شهوت جنسی، شنیدن نغمه ها و موسیقی حرام است و گوش به عنوان ابزاری است که خداوند به فرد در جهت شنیدن حق و هدایت به اعماق درونی عنایت کرد و در ایه ی 78 سوره نمل امده است که هنگامی که از شکم مادر خارج شدید و هیچ ادعایی نداشتید برای شما سمع و غیره قرار دادیم تا از خداوند تشکر کنید.

امام جمعه به دو نوع رفتار انسان ها در برابر نعمت های الهی اشاره و بیان نمود: برخی افراد وقتی در برابر سخنان لغو قرار می گیرند از ان فاصله گرفته و برخی جاهلانه و باطلانه نعمت های الهی را در مسیر باطل استفاده می کنند و از این نوع می توان به شنیدن حرام از جمله راههای تحریک قوه ی شهوت اشاراتی داشته باشیم. پس نکته ای که می بایست به آن توجه کرد این است که نباید خود را عادت به شنیدن حرام دهیم.

خطیب نماز جمعه به ملاک تمییز شناخت موسیقی حرام و باطل اشاره و افزود: موسیقی که مناسب مراسم حرام و لهو و لعب باشد حرام است و لهو ولعب آن است که انسان را از خداوند و فضایل اخلاقی دور و به سمت گناه سوق می دهد و در این رابطه به نکات اخلاقی می بایست توجه کافی داده شود  و اگر از نظر فقهی موسیقی حرام تشخیص داده نشد از نظر اخلاقی به این معنا نیست که شنیدن آنرا عادت قرار دهیم تا ارام ارام مرتکب حرام شویم.  امام جمعه از موارد ترک این گناهان را توجه کافی به اثار ان دانسته و افزود: قساوت قلب از آثار شنیدن موسیقی حرام است و پیامبر به حضرت علی (ع) فرمود: که شنیدن لهو ولعب موجب قساوت قلب می شود.

امام جمعه در پایان  با تاکید بر ترک این گناهان گفت: تکیه به شنیدن موسیقی حرام، نارضایتی امام عصر از فرد می شود و این در حالی است که امام بهترین میزان برای ما در هر زمان است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.