سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 01:56 - شنبه 16 آبان 1394

مدیر سازمان دانش آموزی جرقویه علیا:

فعالیت منسجم گروه های پیش آهنگ دانش آموزان کویر آغاز شد

سازمان دانش آموزی جرقویه در مراسمی با حضور دانش آموزان جرقویه ای عضو این سازمان، کار خود را با هدف حفظ انسجام آغاز کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به اهداف تشکیلات سازمان دانش آموزی گفت: به منظور اعتلاي شخصيت ديني، علمي و اجتماعي دانش آموزان و ايجاد زمينه مشاركت همه جانبه آنها در همه زمینه ها، سازماني عمومي و غير دولتي با عنوان سازمان دانش آموزي جمهوري اسلامي ايران و با مقررات خاص تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش تشكيل مي‏شود.

علیرضا صادقی با بیان برخی اهداف سازمان مذکور اظهار کرد: زمينه سازي تعليم و تربيت اسلامي دانش آموزان در ابعاد مختلف فردي و اجتماعي براي كسب فضايل اخلاقي و كمالات انساني بر اساس تعاليم عاليه اسلام ناب محمدی یکی از مهم ترین وظایف این بخش است که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی زمینه سازی در مشارکت دانش آموزان را نمونه ای از اقدامات موثر این بخش عنوان و اقزود: برنامه ريزي براي استفاده مفيد از اوقات فراغت دانش آموزان و آماده سازي آنان براي پذيرش مسؤوليت هاي فردي و اجتماعي اثر بخشی بسیاری در روند فعالیت های دانش آموزان دارد.

مدیر سازمان دانش آموزی جرقویه تصریح کرد: یکی از ارکان این سازمان ترويج الگوها و اسوه‏ هاي انقلابي، اسلامي و ملي در بين دانش آموزان است که به واسطه تقويت روحيه تعاون، نوع دوستي و كمك به ديگران و همچنین روحيه قانون گرايي سبب می شود.

وی با اشاره موکد به حفظ روحیه خودباوری در بین دانش آموزان گفت: زمينه سازي برای بسط مشاركت فعال دانش آموزان در عرصه هاي مختلف در راستای حفظ روحیه خودباوری بسیار موثر است.

صادقی در ادامه تاکید کرد: گروه های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی منطقه جرقویه علیا متشکل از 22 گروه دختر و پسر است و امید آن داریم بتوان فعالیت خوبی را به نتیجه برسانیم.

وی با توجه به نقش راهبردی مربیان در سازمان دانش آموزی اذعان کرد: مدرسه باید با مشارکت دانش آموزان اداره شود و حتی اگر کارها را با مطلوبیت کمتری انجام دهند مهم نیست بلکه هدف تربیت اجتماعی در این خصوص موثر است.

رئیس سازمان دانش آموزی منطقه جرقویه علیا در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش را بدون مشارکت دانش آموزان، معلمان و مربیان و اولیاء نمی توان ادراه کرد پس باید همه به سمتی حرکت کنیم که مشارکت در نظام تعلیم و تربیت افزایش یابد تا بتوانیم این بار سنگین را به سلامت به مقصد برسانیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.