سرویس: تولیدی » خبر پوششی 15:38 - جمعه 15 آبان 1394

امام جمعه کوهپایه:

شیطنت آمریکا در تغییر فرهنگ جوامع مشهود است

حجت الاسلام شاکری گفت: سیاست ها و شیطنت های آمریکا و استکبار جهانی فقط سیاسی نیست بلکه بیشتر و مهمتر از آن فرهنگی می باشد که باید مسئولان مد نظر قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر کوهپایه در خطبه نماز جمعه با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به فرماندار مصر، از ورع به عنوان بالاترین دانایی اشاره و گفت: هیچ پناهگاهی همچون ورع و پارسایی نیست و بالاترین دانایی در بین مردم ورع است.

حجت الاسلام شاکری اظهار کرد: بهترین دانش عمل به واجبات و انجام طاعات الهی است و رعایت تقوای الهی درخلوت و جلوت بهترین تفسیر و مصداق ورع است.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) به بیان فرازی از زندگی آن حضرت اشاره و افزود: برخلاف تصور برخی از انسان ها که به واسطه شبهه افکنی حیات امام سجاد را فقط به عبادت نسبت می دهند میتوان گفت که برخلاف تصور افراد زندگی امام(ع) در دعا و عبادت خلاصه نمی شود.

امام جمعه شهر کوهپایه تصریح کرد: دوران امامت امام چهارم با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بوده و حاکمان جور از جمله عبداله بن زبیر شرایط بسیار سختی را برای امام ایجاد کرده بودند.

وی به بیان محتوای برخی ادعیه این امام همام اشاره و تاکید کرد: دعاهای امام سجاد دارای مضامین بلند سیاسی است و در ضمن یکی از ادعیه ها، از خداوند قدرت و زبانی گویا برای مبارزه با ظالمان طلب میکند.

حجت الاسلام شاکری پیروزی بر دشمنان را یکی از خواسته های امام سجاد(ع) از خداوند منان عنوان کرد و در این رابطه تاکید بسیار بر این دعا برای سربلندی ملت های مسلمان جهان داشت.

وی با توجه به آیات شریفه قرآن و سیره امام سجاد(ع) در خصوص مرگ گفتن بر استکبار گفت: شعار مرگ برآمریکا ریشه قرآنی دارد و قرآن کریم در آیه شریفه ((لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا)) اجازه هیچ تسلط و نفوذی را برمردم به کفار نداده است.

امام جمعه شهر کوهپایه با توجه به روز فرهنگ عمومی اذعان کرد:  سیاست ها و شیطنت های آمریکا و استکبار جهانی فقط سیاسی نیست بلکه بیشتر و مهمتر از آن فرهنگی می باشد که باید مسئولان مد نظر قرار دهند.

وی در پایان توصیه هایی در رابطه با کنترل و رعایت حجاب و عفاف در شهر و مناطق شرق اصفهان عنوان کرد.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.