سرویس: سیاسی » بین الملل 08:10 - چهارشنبه 13 آبان 1394

انعکاس بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های غربی؛

رهبر ایران مفهوم «مرگ بر آمریکا» را روشن ساخت

«کسانیکه در ایران فریاد “مرگ بر آمریکا” سر می دهند، منظوری که شما ممکن است در ذهن بیاورید را ندارند …»

به گزارش اصفهان شرق؛ سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان که به مناسبت سالگرد 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی برگزار شد، انعکاس گسترده ای در رسانه های انگلیسی زبان غرب داشته است.

روزنامه گاردین (guardian) چاپ انگلیس تیتر “رهبر ایران روشن ساخت که شعار مرگ بر آمریکا به سیاست‌های ایالات متحده اشاره دارد” را برای گزارش خود انتخاب کرده و می نویسد: از اجتماعات مدارس گرفته تا نمازهای جمعه و بیلبوردهای موجود در سطح شهرها؛ یک شعار همچنان در همه جای ایران حضور دارد: “مرگ بر آمریکا”.

گاردین افزود: آیت الله علی خامنه ای، رهبر عالی ایران، روشن ساخت که این شعار به این زودی ها از واژگان سیاسی جمهوری اسلامی حذف نخواهد شد.

  بر اساس این گزارش، رهبر 76 ساله ایران طی اظهاراتی که روز سه شنبه در وب سایت وی منتشر شد، تاکید کرد:  شعار و فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران دارای پشتوانه قوی عقلانی و منطقی و برگرفته از قانون اساسی و تفکرات اصولی است که ظلم و ستم را بر نمی تابد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه می نویسد: آیت الله خامنه ای در سخنان خود بین مردم آمریکا و دولت این کشور فرق گذاشته و افزود: بدیهی است که این شعار به معنای مرگ بر ملت آمریکا نیست بلکه به معنای مرگ بر سیاست های آمریکا و استکبار است.

پایگاه خبری شبکه ان بی سی نیوز آمریکا (nbcnews) نیز بیانات مقام معظم رهبری را در گزارشی زیر عنوان “آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران شعار مرگ بر آمریکا را توضیح داد” منعکس کرده است.

ان بی سی نیوز با استناد به بیانات رهبر انقلاب آورده است: کسانیکه در ایران فریاد “مرگ بر آمریکا” سر می دهند، منظوری که شما ممکن است در ذهن بیاورید را ندارند [و علیه ملت آمریکا شعار نمی دهند].

در ادامه این گزارش می خوانیم: آیت الله علی خامنه ای روز سه شنبه اظهار داشت، این شعار –که مکررا طی راهپیمایی های ضدآمریکایی در ایران ابراز می شود– دولت آمریکا را هدف قرار داده است نه مردم این کشور را.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) رهبر عالی ایران در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان این کشور تاکید کرد: نکته‌ی اساسی در فهم و تحلیل اوضاع کنونی و ترسیم حرکت آینده کشور، درک این واقعیت است که مبارزه جمهوری اسلامی و مردم ایران با استکبار برخلاف حرفهای برخی ها، حرکتی غیرمنطقی و احساساتی نیست بلکه مقابله ای برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمی است.

آیت الله خامنه ای افزود: حتی اگر آیات صریح قرآن مجید درباره ایستادگی و مبارزه با ظلم و استکبار را کنار بگذاریم، حادثه بزرگ کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، نشان می دهد با آمریکا چگونه باید برخورد کرد.

رهبر ایران ادامه داد: مصدق برای مقابله با انگلیس به آمریکا تکیه کرد و همین خوش بینی و ساده اندیشی و غفلت، زمینه ساز موفقیت کودتایی آمریکایی شد، کودتایی که همه زحمات ملت را در ملی کردن نفت به هدر داد، رژیم مستبد و وابسته پهلوی را احیا کرد و ایران عزیز را ۲۵ سال در معرض شدیدترین صدمات ملی و ضربات سیاسی – اقتصادی و فرهنگی قرار داد.

دیگر رسانه های غربی از جمله، دیلی میل (dailymail)، تورنتو سان (torontosun)، پرس هرالد (pressherald)، دبلیو ان دی (wnd) و … نیز در گزارش های مشابهی به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری پرداخته اند.

 a(25) aa(12) aaa(4)  s(13) ss(4) sss(2) ssssمنبع:جام نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.