سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:07 - چهارشنبه 13 آبان 1394

کارشناس سازمان اطلاعات سپاه تشریح کرد

جزئیات فعالیت و دستگیری عوامل نفوذی در رسانه‌های کشور/ آلودگی برخی از نشریات داخلی

یکی از کارشناسان اطلاعات سپاه، بازداشت برخی عوامل نفوذی در رسانه های داخلی را حاصل 2 سال کار مستقیم بر روی اعضای این شبکه عنوان کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ یکی از کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بیان جزئیاتی از دستگیری برخی عوامل نفوذ در رسانه ها پرداخت.

* مجموعه ای از مجرب ترین فعالان  رسانه ای اپوزیسیون

عاصف در این برنامه گفت: در این پرونده مجموعه ای از مجرب ترین فعالان  رسانه ای اپوزیسیون  خارجی و داخلی در یک  فرآیند  پیچیده و هرمی چند لایه با شبکه سازی از خبرنگاران  داخلی در راستای ادراک سازی تلاش می کردند.

تلاش برای جذب مجموعه ای از روزنامه نگاران و فعالان  رسانه ای

وی با بیان  اینکه نکته مهم  این پرونده ادراک سازی و اولویت سازی برای افکار عمومی است، ادامه داد: آنها تلاش کردند در داخل ایران مجموعه ای از روزنامه نگاران  و فعالان  رسانه ای را جذب کنند.

* ویژگی های خاص این پرونده

عاصف با اشاره به  اینکه این پرونده  ویژگی های خاصی داشت، افزود : آنها عناصر و ساختار به ظاهر پیچیده و غیر قابل  شکستی را برای خود ایجاد  کرده بودند زیرا کاملاً نکات حفاظتی را رعایت می کردند و پوشش مختلف و نام های مستعار متعددی را برای خود ایجاد کرده بودند.

وی اضافه کرد: مبالغ و پول هایی از خارج از کشور برای این افراد از طریق صرافی ها، عناصر محدود و برخی افراد خاص برای این افراد  تزریق می شد.

* ایجاد شبکه های سازماندهی شده در ایران

عاصف ادامه داد: آنها تلاش می کردند که توسط نظریه پردازان امنیتی سرویس های اطلاعاتی غرب این شبکه را برای ادراک سازی افکار عمومی و تشکیل شبکه های سازماندهی شده در داخل کشور ایجاد کنند.

* ردپای سرویس های جاسوسی امریکایی – اروپایی

کارشناس سازمان اطلاعات  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود : این فرایند با طراحی و بودجه ریزی پنهان ازطریق سرویس های جاسوسی آمریکا  وهدایت  سیاسی و دیپلماتیک  انگلستان  انجام می شد.

عاصف با اشاره به اینکه آنها در کار رسانه ای مهارت بالایی داشتند، گفت : آنها با تمرکز، هماهنگی و پشتیبانی اطلاعاتی و دیپلماتیک برخی از کشورهای اروپایی با محوریت هلند و از طریق  بنیادهای وابسته به وزارت  های امور خارجه هلند ، انگلستان  و سوئد برای شبکه  سازی در داخل ایران و جذب برخی از نخبگان  رسانه ای تلاش کردند.

وی افزود : این نکته قابل توجه است  که آنها برخی از جوانان  جویای نام  و برخی از عناصر رسانه ای که تلاش می کردند  به کشور خدمت کنند  با فرایند  بسیار پیچیده ای به استخدام  خود درآوردند.

عاصف ادامه داد: آنها تلاش کردند  با صرف هزینه های هنگفت  این نیروهای متخصص را  در داخل کشور با هماهنگی های سیاسی سنگین  و سازماندهی اپوزیسیون  رسانه ای که  در داخل کشور در گذشته  فعال بودند و اکنون به خارج از کشور رفته اند  و علیه جمهوری اسلامی  ایران فعالیت می کنند ، سازماندهی کنند.

* فعالیت هرمی این شبکه

کارشناس سازمان اطلاعات  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره  سرشاخه های این پرونده   گفت : این شبکه  بیشتر به صورت  هرمی فعالیت  می کرد و عناصر آن به یک  سرشبکه  وصل بودند  و از ارتباطات  یکدیگر  هم هیچ اطلاعی نداشتند.

* قلم فروشی و مزدوری 

عاصف ادامه داد: نکته قابل توجه  در این عناصر ، قلم فروشی  و مزدوری  بود یعنی عناصر به راحتی با تطمیع و دریافت مبالغ هنگفت  قلم خود را  فروخته بودند  و  مطلب علیه  کشور و منافع ملی  و ارزش های انقلاب اسلامی با دستور و  هدایت سرویس های خارجی منتشر می کردند.

* آلوده کردن برخی از نشریات داخلی

وی با بیان اینکه یکی از کارهای این شبکه  در داخل  کشور، آلوده کردن  برخی  از نشریات داخلی بود، افزود: آنها  تلاش کردند برخی از خبرنگاران، مدیران و مسئولان  روزنامه های داخلی را به صورت کاملاً هوشمند در اختیار بگیرند و بیشتر تیترها و برخی مقالات را به صورت  همسو و مشترک منتشر کنند و در برخی موارد  فشار بر دولت  ایجاد کنند.

عاصف اضافه کرد: شاید برخی از کار خود آگاه نبودند اما این کار را انجام  می دادند و حتی هجمه علیه برخی نهادها را در دستور کار خود داشتند.

وی گفت: بزک کردن چهره آمریکا، جریان سازی جعلی حقوق بشری و زمینه سازی برای حضور رسمی آمریکایی ها در ایران، برخی محورهای فعالیت آنها  برای ادراک سازی  افکار عمومی بود.

* 2سال کار مستقیم روی این شبکه 

عاصف با تاکید بر اینکه این شبکه ، گسترده است  افزود : حدود 2 سال است بر روی  این شبکه بصورت مستقیم کار می کنیم و کشف و دستگیری عوامل آن حاصل تلاش دو ساله همکاران مان است.

* هدایت افکار عمومی داخلی و تغییر سبک زندگی، دستور کار شبکه

وی گفت: آنها در این شبکه هدایت  افکار عمومی داخلی و تغییر  سبک زندگی را در دستور کار خود داشتند.

کارشناس سازمان اطلاعات  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: روزنامه نگاران  فراری، شبکه ای را در خارج از کشور طراحی و تلاش کردند  برخی از روزنامه نگاران جوان را بافریب و وعده های توخالی جذب کنند تا از آنها اطلاعات خارج کنند و برخی اقدامات خرابکارانه  انجام دهند.

عاصف با بیان اینکه برخی از آنها را شناسایی کردیم گفت: برخی از موسساتی که مستقیما در این زمینه فعالیت می کردند و عناصر آنها کاملاً شناسایی شدند.

وی افزود: اقدامات بعدی و جزئیات فعالیت این شبکه ها در دستگاه قضایی برای افکار عمومی ارائه خواهد شد.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.