سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:08 - سه شنبه 12 آبان 1394

آخرین خبرها از نحوه پرداخت وام 25 میلیونی خودرو

در حالی این تصور در بین متقاضیان تسهیلات جدید خودرو ایجاد شده که به مانند وام‌های قبلی این حوزه، طرف قرارداد آنها بانک‌ها خواهند بود که در وام 25 میلیون تومانی روند به گونه‌ای دیگر است و بانک‌ها و خریداران هیچ ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از ایسنا، در حالی قرار است پرداخت تسهیلات خودرو تا چند روز دیگر و بنابر وعده قبلی رییس کل بانک مرکزی از نیمه دوم آبان ماه شروع شود که البته هنوز جزئیات آن به طور کامل اعلام نشده است، یکی از مدیران ارشد بانکی در این رابطه به ایسنا توضیحاتی ارائه کرد.

بنابر آخرین شرایط تعیین شده که البته ممکن است تغییر نیز داشته باشد. متقاضی خرید خودرو با مراجعه به خودروساز ابتدا 20 درصد مبلغ خودرو را به طور نقد در اختیار شرکت مربوطه قرار می‌دهد و 80 درصد مابقی در قبال دریافت چک طی 7 سال و با سود 16 درصد قسط بندی می‌شود.

در این حالت خودروساز اسناد فروش یعنی چک‌های دریافتی را جمع‌آوری و به بانک طرف مقابل قرارداد ارائه می‌کند تا در مقابل فروش اقساطی که خود انجام داده مبلغ نقد دریافت کند. بنابراین مجموع مبلغ ارائه شده به بانک از سوی خودروساز با سود 16 درصد تنزیل می‌شود یعنی 16 درصد کل مبلغ که همان 80 درصد باقی مانده قیمت خودرو است از آن کسر شده و مابقی در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد.

از سویی دیگر خریدار نیز که خودرو را با پرداخت 20 درصد نقد خریداری کرده، باید 80 درصد مانده را با سود 16 درصد با چک پرداخت کند که در این حالت یا مبلغ به حساب خودروساز وارد شده و شرکت مربوطه اقساط را به بانک پرداخت می‌کند و یا چک‌های دریافتی خودروسازان در اختیار بانک قرار گرفته و در زمان مقرر اقساط واریز می‌شود که تعیین هر یک از این شرایط تضمین پرداخت را نیز مشخص خواهد کرد که هنوز جزئیاتی از ضمانت‌نامه اعلام نشده است.

در این شرایط اگر گیرنده تسهیلات کل وام 25 میلیون تومان را دریافت کند باید در یک دوره هفت ساله هر ماه با پرداخت حدود 495 هزار تومان قسط، تسهیلات دریافتی را برگرداند. در عین حال که وام 25 میلیون تومانی در پایان دوره با مجموع 41.7 میلیون تومان یعنی سود 17 میلیون تومانی تسویه می شود.

وام 25 میلیون تومانی خودرو که در قالب بسته رونق اقتصادی دولت در دوره شش ماهه پیش رو اجرایی می‌شود قرار است به تمامی اقشار تعلق گرفته و محدوده خاصی ندارد. در عین حال که خودروهای فرسوده، تاکسی‌ها و اتومبیل های کرایه را نیز شامل می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.