سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 23:10 - دوشنبه 11 آبان 1394

کارشناس حوزه و دانشگاه در بیت المهدی جار:

حرکت تحت شروط امام خامنه ای عزت را برای کشور به ارمغان می آورد

حجت الاسلام عالی گفت: رهبر انقلاب با اقتدار و طرح برخورد سخت و خشن به کشورهای اسلامی منطقه جان دوباره داده و عربستان را به کرنش وا داشتند.

به گزارش اصفهان شرق،حجت الاسلام عالی امشب در منبر سوم خود به مناسبت دهه دوم محرم در جمع عزاداران حسینی بیت المهدی روستای جار، با تاکید بر لطف بی نهایت خدای متعال بر بندگانش گفت: توانمندی خدا بر کسی پوشیده نیست و اگر کسی بخواهد مانع رفع نیاز انسانی توسط خداوند شود، گمان باطلی را در سر دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان 5 صفت خداوند در خصوص مخلوقاتش اظهار کرد: خداوند نسبت به مخلوقات خود، بی نهایت دانا، دارا، توانا، مهربان و بخشنده است و اگر جایی از زندگی به خواسته فرد پاسخ مثبت داده نشد، باید از منظر دوست داشتن خدا به آن نگریست.

وی با توجه به اینکه برخی از افراد از کمبود رزق و روزی گله میکنند، افزود: اگر در جایی از زندگی محروم از رزق و برکت خداوند شدیم، بدانیم محرومیت ما به اندازه محدویت ماست و در این رابطه کفران نعمت نه تنها باعث از دست دادن رزق می شود بلکه در سطح بالاتر به نزول عذاب الهی منجر خواهد شد.

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: بااستناد به برخی آیات و روایات، زبان گلایه بندگان به درگاه خداوند بسیار زیاد و در مقابل شکرگزاران به درگاه احدیت کم هستند و در این رابطه باید دانست خداوند هیچ کاری را بدون حکمت انجام نمی دهد.

وی با ذکر اینکه هنرمند کسی است که در وقوع بلا هم شاکر خداوند باشد، گفت: کسانی همچون امام حسین(ع) شکر بلا را گفتند و هنرمندان واقعی هستند زیرا میدانند که ظاهر امر به بلا شباهت دارد ولی باطنش مهمانی از طرف حق تعالی است.

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگر سخنانش به برخی حوادث تاریخ ایران اشاره و تصریح کرد: کشورهای غربی در زمانی فقط و فقط کشور ایران را به نفت می شناختند و کسانی سکان دار کشور بودند که با امام حسین(ع) و دین خدا مبارزه می کردند.

وی ادامه داد: امروز در راس نظام یکی از فرزندان امام حسین(ع) با تقوا و عادل قرار دارد و نعمتی است که پرچم حضرت علی(ع) را بلند کرده است.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه سخنان قاطع رهبر معظم انقلاب جان دوباره ای در حوادث منا به کشورهای اسلامی داد، افزود: در زمانی که دولت عربستان در تحویل پیکر پاک جان باختگان منا، کاهلی می کرد رهبر انقلاب با اقتدار و طرح برخورد سخت و خشن به کشورهای اسلامی منطقه جان دوباره داده و عربستان را به کرنش وا داشتند.

وی با توجه به نامه مهم رهبر انقلاب در خصوص برجام به رئیس جمهور و تاکید بر مفاد نامه اذعان کرد: یکی از مفاد نامه مبنی بر اینکه لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف‌های مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور امریکــا و اتحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریم‌ها است، به نوعی تحقیر اوباما در وعده خلافی اوست و به صراحت می توان گفت، وجود رهبر معظم انقلاب عزتی برای کشور است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شروط مطرح شده در مذاکرات خاطرنشان کرد: رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند، از اهدافی که داشتیم دفاع کردیم و در این راستا می توان گفت حرکت تیم مذاکره کننده، تحت شروط حضرت آقا، ذلتی را به بار نخواهد آورد.

وی با تاکید بر دفاع از جبهه مقاومت به عنوان خط مقدم ایران، اظهار کرد: در منطقه بدون ملاحظه ایران کاری از پیش نمی رود و جریان مقاومت با محوریت ایران است به گونه ای که دشمن در صدد ضربه زدن به سوریه و لبنان برای ورود به کشور ما را دارد که با دفاع رزمندگان اسلام انشالله ناتون بمانند.

حجت الاسلام عالی در پایان ولایت فقیه و پرچم امیرالمومنین بر فراز کشور ایران را از جمله نعمت هایی عنوان کرد که خداوند به کشور ما عطا کرده است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.