سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 23:58 - یکشنبه 10 آبان 1394

استاد حوزه و دانشگاه در بیت المهدی جار:

برکت، نمکی که خدا در زندگی مخلوقش می پاشد

حجت الاسلام عالی گفت: کسی که در تفکرات و زندگی اش خداوند معنا ندارد، برکت در زندگی اش نیست.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام عالی امشب در جمع مردم عزادار منطقه براآن جنوبی واقع در بیت المهدی روستای جار، با اشاره به اینکه به دنبال فایده در زندگی خود باشیم، گفت: هر علمی ولو بسیار زیاد باشد، دارای ارزش واقعی نیست و این در حالی است که بسیاری از مومنان مال کثیر دارند ولی استفاده درست از آن نخواهند برد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان برخی ویژگی های انسان های زرنگ اظهار کرد: مومن و آدم زرنگ به دنبال کمیت زندگی از قبیل مال، فرزند و کار نیست بلکه در جستجوی فایده در زندگی خود می باشد.

وی با توجه به برخی ویژگی خانواده ها در قدیم، افزود: صاحبان خانواده ها در گذشته ای نه چندان دور به دنبال برکت در زندگی بودند و اگر کسی فایده بسیار را براری زندگی اش می خواهد، باید در علم، کار و زندگی از خدای متعال برکت را طلب کند.

حجت الاسلام عالی با ذکر مثالی در خصوص زرق و برق مغازه های فروش کالا تصریح کرد: بسیاری از افراد با آذین بندی مغازه به دنبال فروش بیشتر میگردند ولی غافل از این هستند که اگر چشم خدا را به زندگی خیره کنند، روزیشان در هر زمینه ای وسیع خواهد شد.

وی با تاسف از اینکه در علوم روانشناسی از برکت یادی نشده است، خاطرنشان کرد: کسی که در تفکرات و زندگی اش خداوند معنا ندارد، برکت در زندگی اش نیست و نکته مهم که باید بیشتر مد نظر اندیشمندان و محققان قرار داده شود، لزوم ورود برکت در زندگی در کتب مختلف است.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه علم برخی افراد، دارای برکت بسیار بود، گفت: مفاتیح محدث قمی کتابی پرخیر و برکت است و انسان را در هر لحظه با خدا ارتباط می دهد ولی در مقابل بسیاری از کتب در کتابخانه ها سالی یک بار هم خوانده نمی شود و همه این موارد از جمله وجود برکت در مال، کار، قلم و فکر است.

وی برکت را به عنوان نمکی که از سوی خداوند در زندگی انسان ها پاشیده می شود، نام برد.

حجت الاسلام عالی در ادامه مباحث به یکی از موارد ورود برکت به زندگی فرد اشاره و تصریح کرد: اگر کسی در لحظه هایی که از قبل پیش بینی آن را نکرده است، عمل صالحی انجام دهد، باعث ورود برکت به زندگی اش خواهد شد، لحظه هایی که به یک باره برای افراد به وجود می آید و در آن زمان فرد با انجام عمل صالحی، باعث نزول برکت از جانب خداوند به زندگی اش می شود.

وی در پایان به بیان روضه حضرت رقیه(س) پرداخت.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.