سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 01:53 - دوشنبه 11 آبان 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مبدا استکبار آمریکای جنایتکار است/ دشمن شناسی را به نسل چهارم انقلاب بیاموزیم

اخوان گفت: مبدا استکبار آمریکای جنایتکار است و واژه استکبار به عنوان ظالم و ستمگر برای رژیم اسرائیل و آمریکا به کار می رود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به نامگذاری 13 آبان به عنوان روز «ملّی مبارزه با استکبار» گفت: 13 آبان، یادآور حوادث مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران است و در این رابطه همه افراد مسئولند تا این روز را به شکل باشکوهی پاس دارند.

نیره اخوان با نام بردن سه واقعه مهمی که در 13 آبان طی سال های متمادی رخ داد، اظهار کرد: در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند و مسلما باید این روزها در اذهان دانش آموزان زنده بماند.

وی اقدام دانش آموزان تهرانی در سال ۱۳۵۷ در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران و به خاک و خون کشیده شدن گل های باغ دانش و همچنین اقدام دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 را از جمله وقایع مهم ضد استبکار و نشان دهنده میزان نفرت از ددمنشی شیطان بزرگ در آن سال ها توسط دو نسل دانش آموز و دانشجو عنوان کرد.

1 (10)

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: مبدا استکبار آمریکای جنایتکار است و واژه استکبار به عنوان ظالم و ستمگر برای رژیم اسرائیل و آمریکا به کار می رود.

وی با بیان ظلم و ستم استکبار در طول انقلاب و پس از آن به کشور ایران، اذعان کرد: امریکا در مقاطع مختلف به کشور ما ظلم و ستم هایی بسیار روا داشته است که شمارش آن از تعداد انگشتان خارج است و همه این موارد باید به جوانان گوشزد شود.

اخوان تاکید کرد: بازگو کردن برخی جنایت های آمریکا و دشمنی این کشور با ایران، می تواند در جریان شناسی و دشمن شناسی نسل چهارم انقلاب تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی در بخش دیگر گفتگو با بیان پرداخت دو قسط دیه کشاورزان آسیب دیده شرق اصفهانی، خاطرنشان کرد: طی سوال از وزیر کشور مبنی بر پرداخت باقی مانده دیه کشاورزان شرق اصفهان؛ وی از نبود بودجه در پرداخت باقی مانده دیه کشاورزان آسیب دیده شرق اصفهان خبر داد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.