اصفهان شرق

زاينده رود ۱۵ آبان در اصفهان جاري مي شود

کدخبر: 80392
1394/08/09 در ساعت 17:29

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فرمانداری اصفهان، فرماندار اصفهان در اولين جلسه كميته ۵ نفره آب و كشاورزي سال زراعي ۹۵-۹۴ شهرستان از رهاسازي آب زاينده رود به منظور كشت پائيزه اراضي كشاورزي شرق اصفهان خبر داد و افزود : آب رودخانه زاينده رود بگونه اي رهاسازي مي شود كه روز ۱۵ آبان سد آبشار آبگيري شود و در مرحله اول به مدت ۲۸ روز ادامه خواهد داشت .

كفيل با تاكيد بر آسيب شناسي توزيع آب كشاورزي در سال گذشته به منظور رفع مشكلات كذشته و همچنين برنامه ريزي مطلوب براي توزيع عادلانه آب و بهره برداري حداكثري از آب رها شده گفت : سازمان آب منطقه اي ، شركت ميرآب و نظام صنفي كشاورزي شهرستان با همكاري وتعامل مضاعف و حمايت از حاكميت توزيع ،رضايت كشاورزان و حقابه داران را از نحوه توزيع و مديريت آب رها شده بطور عادلانه فراهم نمايند .

ايشان از شركت ميراب خواست بامديريت شفاف و ورود قوي در عرصه توزيع و مديريت آب و همراهي نظام صنفي كشاورزي ، با هرگونه تخلفات و برداشتهاي غير مجاز و همچنين دخالت افراد غير مسئول و اقدامات غير قانوني برخورد و در صورت ضرورت از ظرفيت انتظامي وقضائي در اين حوزه استفاده نمايند .

فرماندار اصفهان بر ضرورت تكميل و اصلاح نواقص كانالهاي آبرساني تاكيد نمود و از سازمان آب منطقه اي خواست تا زمان رهاسازي آب نسبت به اصلاح نواقص و مشكلات كانالهاي آبرساني به منظور استفاده حداكثري و جلوگيري از پرت آب اقدام نمايد .

كفيل تهيه كافي بذر و سموم و كودهاي شيميائي براي كشاورزان تا قبل از رهاسازي آب كشاورزي را ضرروي دانست وافزود: اميدواريم با مديريت صحيح آب رهاشده وتامين بموقع بذر وديگر احتياجات كشاورزان شاهد كشت بيش از ۲۴ هزار هكتار از اراضي كشاورزي حوزه زاينده رود در شرق اصفهان باشيم.