سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:29 - شنبه 09 آبان 1394

فرماندار اصفهان:

زاينده رود ۱۵ آبان در اصفهان جاري مي شود

فضل الله کفیل از آبگیری سد آبشار در روز 15 آبان ماه به مدت 28 روز خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فرمانداری اصفهان، فرماندار اصفهان در اولين جلسه كميته ۵ نفره آب و كشاورزي سال زراعي ۹۵-۹۴ شهرستان از رهاسازي آب زاينده رود به منظور كشت پائيزه اراضي كشاورزي شرق اصفهان خبر داد و افزود : آب رودخانه زاينده رود بگونه اي رهاسازي مي شود كه روز ۱۵ آبان سد آبشار آبگيري شود و در مرحله اول به مدت ۲۸ روز ادامه خواهد داشت .

كفيل با تاكيد بر آسيب شناسي توزيع آب كشاورزي در سال گذشته به منظور رفع مشكلات كذشته و همچنين برنامه ريزي مطلوب براي توزيع عادلانه آب و بهره برداري حداكثري از آب رها شده گفت : سازمان آب منطقه اي ، شركت ميرآب و نظام صنفي كشاورزي شهرستان با همكاري وتعامل مضاعف و حمايت از حاكميت توزيع ،رضايت كشاورزان و حقابه داران را از نحوه توزيع و مديريت آب رها شده بطور عادلانه فراهم نمايند .

ايشان از شركت ميراب خواست بامديريت شفاف و ورود قوي در عرصه توزيع و مديريت آب و همراهي نظام صنفي كشاورزي ، با هرگونه تخلفات و برداشتهاي غير مجاز و همچنين دخالت افراد غير مسئول و اقدامات غير قانوني برخورد و در صورت ضرورت از ظرفيت انتظامي وقضائي در اين حوزه استفاده نمايند .

فرماندار اصفهان بر ضرورت تكميل و اصلاح نواقص كانالهاي آبرساني تاكيد نمود و از سازمان آب منطقه اي خواست تا زمان رهاسازي آب نسبت به اصلاح نواقص و مشكلات كانالهاي آبرساني به منظور استفاده حداكثري و جلوگيري از پرت آب اقدام نمايد .

كفيل تهيه كافي بذر و سموم و كودهاي شيميائي براي كشاورزان تا قبل از رهاسازي آب كشاورزي را ضرروي دانست وافزود: اميدواريم با مديريت صحيح آب رهاشده وتامين بموقع بذر وديگر احتياجات كشاورزان شاهد كشت بيش از ۲۴ هزار هكتار از اراضي كشاورزي حوزه زاينده رود در شرق اصفهان باشيم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.