سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 16:25 - شنبه 09 آبان 1394

گزارش اصفهان شرق در آستانه روزی بزرگ؛

13 آبان بهترین فرصت در معرفی استکبار جهانی به نسل چهارم انقلاب/ دانش آموزان به سلاح علم مسلح شوند

روسای اموزش و پرورش شرق اصفهان انزجار خود را از استکبار جهانی با اعلام حضور در راهپیمایی 13 آبان بیان کردند.

به گزارش اصفهان شرق، روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت. در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.

واقعه دیگری که این روز را در اذهان زنده نگه داشته است، اقدام دانش آموزان تهرانی در سال 1357 در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران و راهپیمایی بود که منجر به خاک و خون کشیده شدن گل های باغ دانش شد.

13 آبان باید در اذهان زنده می ماند و به این دلیل پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

در این رابطه به منظور حضور فعال مسئولان و دانش آموزان بر آن شدیم تا گفتگویی در این رابطه با روسای اموزش و پرروش شرق اصفهان داشته باشیم.

*13 آبان روز اعلام انزجار همگانی از استبکار جهانی است

محمد حیدری مهرآبادی رئیس اداره آموزش و پرورش با اشاره به حضور باشکوه دانش آموزان در اعلام انزجار از استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل گفت: صفوف به هم پیچیده از دانش آموزان ورزنه ای در سالن اداره آموزش و پرروش در اعلام آمادگی دانش آموزان برای زنده نگه داشتن روز 13 آبان از جمله برنامه های شاخص این روز در ورزنه است.

محمد حیدری

وی با تاکید بر لزوم توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص استکبار ستیزی اظهار کرد: برنامه های آموزش و پرورش باید به نوعی فرمایشات رهبر انقلاب را به معرض نمایش بگذاریم و در این راستا با برپایی مراسم ویژه سخنرانی خاص این روز، سعی در تاثیر گذاری موثر این روز در بین دانش آموزان خواهیم داشت.

حیدری با بیان اینکه مدارس دیگر روستاها به صورت مستقل برنامه هایی در گرامی داشت این روز دارند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان 13 مدرسه به صورت مشترک در شهر ورزنه در راهپیمایی این روز حضور خواهند یافت و پس از آن مراسم تجدید میثاق با شهدای این شهر برگزار می شود و همچنین 33 مدرسه در سطح روستاهای بخش بن رود اماده حضور در روز 13 آبان هستند.

*دشمنی استکبار با ایران هیچ گاه کم رنگ نخواهد شد

علیرضا اعتباریان مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ اصفهان با بیان اینکه 5 ناحیه شهر اصفهان برنامه ای ویژه خاص پسران دانش آموز در روز 13 آبان برگزار می کند، اظهار کرد: راهپیمایی پسران 5 ناحیه شهر اصفهان از میدان انقلاب تا پل خواجو با شعارهای استکبار ستیزی برگزار می شود تا حضور باشکوه دانش آموزان اصفهانی را در این روز به ثبت برسانیم.

وی از تجمع 1200 نفری دانش آموزان دختر آموزش و پرورش ناحیه 6 در آستان مقدس امامزاده ابالعباس خوراسگان خبر داد و گفت: دانش آموزان دختر از جایگاه نماز جمعه تا خیابان اباذر حرکت می کنند و تجمع هزار نفری را در امامزاده دارند تا نمایشی باشکوه از گرامی داشت 13 آبان داشته باشند.

اعتباریان

اعتباریان با بیان برنامه های این روز افزود: شناخت انقلاب و در جریان قرار دادن دانش آموزان با حوادث سال های گذشته و همچنین حفظ روحیه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان خاطرات و دعوت از سخنرانان، از جمله اهداف این روز است.

وی با توجه به فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب در خصوص دست کم نگرفتن دشمنی استکبار، بیان کرد: ممکن است شکل برخورد دشمن عوض شود ولی هیچ گاه دست از دشمنی بر نداشته و پابرجا در دشمنی خود با ایران خواهد ماند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 اصفهان باذکر برخی برنامه های فرهنگی خاص این روز تاکید کرد: مساله استکبار ستیزی باید در تمامی برنامه های این روز بزرگ از جمله( سرود متناسب با 13 آبان، شعار و سخنرانی) گنجانده شود.

*شعار حقوق بشر آمریکایی در جهت اهداف پلید اسکتبار محقق می شود

سعید صدری رئیس آموزش و پرورش بخش کوهپایه با ذکر مسیرهای راهپیمایی سه شهر کوهپایه، تودشک و سجزی در روز 13 آبان، گفت: راهپیمایی 13 آبان در شهر کوهپایه از مدرسه راهنمایی 22 بهمن شروع و به سمت گلستان شهدا ادامه میابد، همچنین تجمع دانش آموزان تودشک در مصلی نماز جمعه و سجزی در گلستان شهدای شهر با سخنرانی ائمه جمعه برگزار می شود.

وی تحقق استکبار ستیزی مد نظر رهبری را از جمله موارد مهم این روز عنوان و اظهار کرد: آمریکا دشمن ملت های ضعیف است که خون ملت های مظلوم را بی گناه میریزد لیکن مردم و مسئولان باید با همدلی و همزبانی و همچنین اتحاد و همدلی داخلی باید در جلوی این استکبار جهانی بایستیم.

صدری تاکید کرد: دانش آموزان باید به سلاح علم مسلح شده و استکبار ستیزی واقعی را انجام دهند ضمن اینکه با تکیه بر دانش جوانان این مرز و بوم و اقتصاد مقاومتی باید خود را از وابستگی به کشورهای غربی رها کنیم.

وی با بیان این مطلب که حقوق بشر مد نظر آمریکا در جهت اهداف استکبار محقق می شود، افزود: اگر آمریکا شعاری در حقوق بشر مطرح می کند در جهت تحقق اهداف شوم خودش است و وظیفه همه ما بازگویی رفتارهای پلید استکبار به دانش آموزان در جهت شناخت هر چه بیشتر او است.

*وعده همه ما در روز 13 آبان 94

13 آبان امسال با حضور پرشور دانش آموزان و مسئولان شرق اصفهانی، با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در راهپیمایی این روز بزرگ حاضر شده و تجدید میثاق دوباره خود را با امام و شهدای این مرز و بوم به ثبت می رسانیم.

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.