سرویس: تولیدی » خبر پوششی 16:12 - جمعه 08 آبان 1394

امام جمعه شهر هرند:

مسئله امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص جوانان نیست

حجت الاسلام حسینی گفت:مسئله امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص جوانان نیست و گاهی مسئولین هم باید مورد خطاب این مسئله قرار بگیرند؛ امر به معروف و نهی از منکر ابعاد وسیع و گسترده ای دارد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر هرند حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی اصل حسینی در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز شهر هرند ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: تقوی الهی را مدنظر داشته باشید که خدای عزوجل می فرماید بهترین زاد و توشه برای فردا ی قیامت تقوی است.

ایشان اظهار نمود: یکی از مصدایق تقوی امر به معروف و نهی از منکر است.
اصل حسینی گفت: گاهی در جامعه ما دیده می شود که یک فریضه فراموش شده است. مسئله امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص جوانان نیست و گاهی مسئولین هم باید مورد خطاب این مسئله قرار بگیرند؛ امر به معروف و نهی از منکر ابعاد وسیع و گسترده ای دارد.
امام جمعه هرند گفت: اگر می خواهید امر به معرف و نهی از منکر تاثیر گزار باشد باید اول انسان خودش اهل عمل باشد و اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر بکند و خودش به آن عمل نکند و آنها را انجام ندهد مورد لعن خدا قرا خواهد گرفت.

وی افزود: این امر مهم باید با زبان و اخلاق و گفتار خوب انجام بگیرد نه با تندروی و ریختن آبروی مردم در جامعه. مهمترین مسئله این است که ریشه های نواهی و منکرات را پیداکنیم چرا که ممکن است گاهی ریشه یک منکر کمبود محبت باشد.
حجت الاسلام و المسلمین اصل حسینی در خطبه دوم خود با اشاره به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی گفت: شهادت این شهید عزیز برای همه ما یک درس بزرگی بود که می شود با خدا معامله کرد در حد جان ولا اینکه 13ساله باشد.

وی افزود: بسیج دانش آموزی برکات زیادی در انقلاب اسلامی داشته است و در عرصه های مختلف افتخاراتی زیادی آفریده اند. بسیج متعلق به یک گروه و جناح سیاسی نیست بلکه متعلق به همه گروه ها است.

وی با اشاره به روز 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان و دانش آموزان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز گفت: این روز متعلق به همه ملت ایران و همه مستضعفان سراسر عالم است. مردم با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا از آن لایحه های پنهانی دشمن که می خواهد در فضای فرهنگی و سیاسی کشور نفوذ کند جلوگیری می کنند.
اصل حسینی گفت: مسئولین کشور مواظب باشند که لبخند دشمن آنها را فریب ندهد. در هفته های گذشته بعضی از مشکلات امنیتی در بعضی از شهرها بوجود آمده بود و اگر در این زمینه کوتاهی و قصوری بشود خدای ناکرده این امنیتی را که بخاطر خون شهدا بدست ما رسیده است از دست خواهیم داد و باید مواظب باشیم.
ایشان در قسمتی دیگر از سخنان خود از زحمات و تلاشهای هیئت های مذهبی و رحانیون معزز و مسئولین شهر هرند در برنامه ریزی خوب در دهه محرم تقدیر و تشکر نمود و از شورای اسلامی شهر هرند درخواست نمود با توجه به جلسات با خیرین جهت ساخت کیلینیک تحصصی بزودی زمینی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی به همه توصیه نمود عزیزانی که می تواند ومی خواهند در امر ورزش جوانان کمک کنند که این خود نوعی امر به معروف و نهی از منکر است تا جوانان به ورزش و تندرستی بپردازند تا آلوده چیزهای دیگر نشوند.
امام جمعه هرند به مسئولین ادارات هرند توصیه نمود که اکرام ارباب رجوع را انجام دهند و این خود از مصادیق امر به معروف است؛ همانطور که مقام معظمه رهبری فرمودند:« همه ما نوکر و خدمتگزار این ملت هستیم» و تمام مسئولین ادارات باید این را بدانند که همه باید در خدمت ملت باشند.
ایشان به شرکت پیمانکاری ساخت راه آهن ایستگاه هرند توصیه نمود با توجه به نارضایتی گارگران در گرفتن حقوق از این شرکت حق و حقوق کارگران به موقع پرداخت شود و در صورت تکرار کار از طریق مراجع قانوی پیگیری خواهد شد.
اصل حسینی در پایان از زحمات شبانه روزی نیروهای انتظامی و نظامی در برقراری نظم و آرامش و امنیت شهر در ایام محرم تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است در بین دو نماز مداح اهل بیت حسین کنعانی به مدیحه سرای پرداخت و در پایان نماز ظهر و عصر هیئت مرکزی شهر هرند از نمازگزارن پذیرائی (ناهار) کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.