اصفهان شرق

حسین فهمیده درس شهادت را از نوجوان ۱۳ ساله کربلا گرفت

کدخبر: 80286
1394/08/08 در ساعت 15:11

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر اژیه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز ۸ آبانماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده گفت: این نوجوان ۱۳ ساله با تاسی از حضرت قاسم ابن الحسن(ع) که فرمودند: شهادت برای من شیرین تر از عسل است، با روحیه ی شهادت طلبی در دفاع از آب و خاک میهن نارنجک به خود بست و در مقابل دشمن ایستاد.

حجت الاسلام شاهمیری با توجه به اینکه وظیفه همگان است که برای سربلندی میهن تلاش کنند، اظهار کرد: امروز ملت ایران عزت و سربلندی خود را مدیون جانفشانی و ایثارگری شهدای دفاع مقدس است که با اخلاص در نبرد با دشمن ایستادگی کردند.

وی با توجه به بزرگداشت روز ۱۳ آبان ماه در کل کشور افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بدست دانشجویان پیرو خط امام دستاوردهای بزرگی از جمله تثبیت خط و راه امام و خط سازش ناپذیری با آمریکا می توان اشاره کرد.

امام جمعه شهر اژیه از بین رفتن شبکه اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا را یکی دیگر از دستاوردهای خوب روز استکبار ستیزی در ایران نام برد و خاطرنشان کرد: در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزارت خود شدند ولی پس از تسخیر سفارت به سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری  و بعدها اسنادی که از لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده بود چاپ شده و در اختیار همگان قرار گرفت.

وی با اشاره به شعار لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است گفت: لبیک به معنی اعلام حمایت و یاری رساندن به فرد است و در زمانی که لبیک گفتن به امام زمان بر همه ی امت واجب است، باید در زمان غیبت برای اعلام حمایت از امام خامنه ای مدظله العالی به عنوان نائب برحق امام زمان نیز لبیک گفت.

نماینده ولی فقیه در شهر اژیه حمایت از ولی فقیه را باعث عزت و سربلندی کشور دانست و تصریح کرد: همانگونه که شهدای ما در وصیتنامه های خود بر اطاعت و پیروی از ولایت فقیه تاکید داشتند ما نیز در کنار ایمان به خدا در رکاب ولایت فقیه حرکت خواهیم کرد.

وی با تاکید دوباره به استفاده از وصیت نامه شهدا و کاربردی کردن ان در زندگی گفت: این وصیت را چراغ راه خود قرار دهیم تا مملکتمان از هر گزند و آسیبی مصون بماند و انشاء الله این انقلاب به انقلاب ولی عصر(عج) متصل گردد.