سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:39 - جمعه 08 آبان 1394

امام جمعه شهر نیک آباد:

بزرگترین مصداق استکبار در هر زمان، آمریکای جنایتکار است

حجت الاسلام صانعی گفت: 13 آبان روز شکست آمریکا در مقابل جوانان این مرز و بوم بود و خیانت آمریکا به عنوان استکبار جهانی را بیش از پیش نمایان ساخت.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر نیک آباد جرقویه سفلی در خطبه نماز جمعه، با بررسی سیر و سلوک و موانع پیش روی این راه معنوی گفت: رغبت و حرص از جمله گناهانی است که مانع سیر و سلوک الی الله است و در این رابطه باید به طرح گناهانی که مانع رسیدن انسان به این سیر است، توجه کنیم.

حجت الاسلام مرتضی صانعی با تعریف زهد به عنوان ویژگی انسان های برجسته و خاص خدا، اظهار کرد: زهد ترک دنیا نیست بلکه بی رغبتی انسان به دنیا است و در این خصوص فردی که نشان زهد گرفت، به خاطر به دست آمدن مال و جاه خوشحال نشده و از دست دادن مادیات او را ناراحت نمی کند.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به مناسبت های پیش رو از 13 آبان به عنوان نماد یاد کرد و افزود: 13 آبان روز شکست آمریکا در مقابل جوانان این مرز و بوم بود و خیانت آمریکا به عنوان استکبار جهانی را بیش از پیش نمایان ساخت.

امام جمعه شهر نیک آباد تصریح کرد: پیام 13 آبان امسال نسبت به سال های دیگر متفاوت است و می توان گفت امسال به دلیل توافق هسته ای انجام شده و همچنین مسائل پیش روی این مذاکرات باید پیام خود را در راهپیمایی 13 آبان، باشکوه تر به گوش جهانیان برسانیم.

وی با توجه به مساله برجام و الزامات 9 گانه نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور، گفت: اگر آمریکا بخواهد در اجرای برجام عهد شکنی کند، ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی او خواهد ایستاد.

صانعی با بیان بدعهدی های آمریکا طی سالیان گذشته و حال، افزود: همگان دیده و شنیده اند که توافق هسته ای ذره ای از دشمنی آمریکا علیه ملت ایران کم نکرده و امروز آمریکا همچنان به دشمنی خود ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: امسال کوبنده تر و باحضور باشکوه خود فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهیم تا بی اعتمادی خود را به این استکبار جهانی نشان دهیم.

امام جمعه شهر نیک آباد استکبار ستیزی را پیام مهم قرآن نام برد و گفت: مبارزه با استکبار پیام مهی قرآن است و تعطیل بردار نیست زیرا اگر مبارزه با استکبار را عملی نکنیم، تابع قرآن نیستیم.

وی بزرگترین مصداق استکبار ستیزی در روزگار امروز را مبارزه با آمریکای جنایتکار نام برد.

صانعی با بیان این مطلب که در برابر ریخته شدن خون مظلومان جهان سکوت جایز نیست، اذعان کرد: هر جا خون مظلوم ریخته می شود حمایت آمریکا و دخالت های بی جای آن به وضوح مشخص است لذا ملت ایران که ادعای پیروی از امام علی(ع) را دارد نباید در برابر این جنایات ساکت بنشیند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.