سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:00 - جمعه 08 آبان 1394

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان؛

جریان دوباره زاینده رود از 15 آبان ماه/ رودخانه تا اوایل تابستان جاری است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مطابق تصمیم کمیته پنج نفره برای کشاورزان شرق اصفهان قرار است از 15 آبان ماه، آب به مدت 28 روز در زاینده رود جاری شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی بصیرپور در خصوص زمان دقیق بازگشایی آب زاینده رود، گفت: روز گذشته کمیته پنج نفره شهرستان اصفهان مطابق سال گذشته برگزار و در خصوص چگونگی تحویل آب به کشاورزان شرق اصفهان تصمیم گیری شد.
وی افزود: مطابق تصمیم کمیته پنج نفره شهرستان اصفهان قرار است 32 متر مکعب آب در ثانیه برای کشت پاییزه کشارزان شرق اصفهان توزیع شود.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه میزان آب توزیعی برای کشاورزان شرق اصفهان تقریبا همانند سال گذشته است، تاکید کرد: درحال حاضر ذخیره سد زاینده رود نزدیک 390 میلیون متر مکعب است.
وی همچنین با بیان اینکه روز شنبه نیز کمیته اصلی پنج نفره آب به صورت استانی برگزار خواهد شد، گفت: در جلسه روز شنبه برای کشاورزان غرب استان نیز حجم آبی در نظر گرفته خواهد شد.
بصیرپور در خصوص برنامه کلی وزارت نیرو برای حوضه زاینده رود در سال جاری، بیان داشت: در جلسه وزارت نیرو نیز برنامه ریزی تحویل آب امسال برای اصفهان انجام شده است.
وی ادامه داد: در این جلسه برنامه مقدماتی در خصوص وضعیت زاینده رود تهیه شده که طی هفته آینده در شورای هماهنگی حوضه زاینده رود با حضور معاون ریاست جمهوری به تصویب نهایی می رسد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه امسال نیز همانند سال گذشته میزان آبی برای جریان آب زاینده رود تا اوایل تابستان در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد: با این میزان آب رودخانه را تا حدود 9 ماه زنده نگه داریم.
وی گفت: نزدیک 90 میلیون متر مکعب آب تا اوایل تابستان برای جریان زاینده رود در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.