اصفهان شرق

رانندگان تاکسی انگلیسی نمی دانند

کدخبر: 8026
1392/09/28 در ساعت 08:49

93828_787
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق، آن روز که مردم را دعوت به رای دادن کردیم یادمان نبود که اینها زبان انگلیسی را نمی دانند، آن روز که نظر سنجی هایی در رابطه با انتخاب نامزد مورد علاقه و لایق کشوری آمارهای بالای چند میلیونی را ثبت می کرد ننوشتیم فقط افراد تحصیل کرده در این نظر سنجی شرکت کنند، به قول خودمان هنوز جای انگشتان رای دهندگان بر روی چشم دشمن گویای این مطلب است که همگان در انتخاب سرنوشت شرکت فعال داشته اند.

هنوز چراغهای چشمک زن ماشین رانندگان تاکسی در پیروزی در انتخابات و آرامش کشور بعد از اعلام نتایج در آرشیو خبری رسانه ها موجود است تا حمایت آنان از رییس جمهور محبوبشان را ثبت کند.

حال امروز در سخنان مشاور رییس جمهور دولت یازدهم خاطره ی هر آنچه به آن اشاره داشتیم از یاد برد، اینکه چه بیان شد و چه انعکاسی را در بر داشت به امروز بر نمی گردد بلکه در سالها پیش هم محمود سریع القلم در کتاب عقلانیت و آینده ی توسعه نیافتگی ایران که حاصل 14 سال تجربه ی دکتر بود این ها را به صورت علمی تر بازگو کرده بود.

از نظرات دیروز که عدم توسعه نیافتگی را نداشتن سواد و عدم پختگی افراد دانسته، خیلی عجیب نیست که امروز این چنین اقشار خاصی مورد هجوم قرار گیرند و از این نوشته ها و نظرات چندان هم نباید پی به تازگی افکار و نظرات ایشان برد.

کارشناس مسائل سیاسی در این رابطه و با اشاره به نقد مشاور ارشد بین الملل رییس جمهور گفت: طبق نظر سریع القلم راهی را که صدا و سیما مبنی بر اصو ل مهم سیاست خارجی کشور و ارتباط این مسائل با مصاحبه افراد عادی در سطح جامعه دارد، مورد نقد است. همانطور که در سخنان خود اشاره داشت: خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد.

وی افزود: تفکر سریع القلم در رابطه با مباحث سیاسی و منافع ملی کشور چیزی متفاوت با نظر برخی اصول گرایان می باشد، و آن چیزی است که مطرح می کند منافع ملی کشور در حدی فراتر است که بتوا ن از افراد عادی جامعه نظیر رانندگان تاکسی و لبو فروشان پرسیده شود.

کارشناس سیاسی با اشاره به تفکرات نقدانه دیگر، مشاور ارشد بین الملل دولت یازدهم گفت : محمود سریع القلم در کتب دیگر عنوان کرده که زبان انگلیسی و فرانسه راهی به سوی سواد افراد است و کسی که مسلط به این دو زبان نیست بی سواد است و در تحلیل ها نباید از افکار و نظرات آنها استفاده کرد و کسانی که سواد بالا دارند منافع جامعه را میدانند و باید در این رابطه از نظر کارشناسی آنها استفاده کرد.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان با توجه به تفکر چند ساله ی محمود سریع القلم در این رابطه ها بیان نمود : این تفکرات از سالها قبل در بین برخی وجود داشته ولی امروز طبقه و طیفی را با عنوان رانندگان تاکسی و لبو فروش نام برده که این قبیل افکار را بیش از گذشته نمایان ساخت.

حال تنها عکس العمل در رابطه با این سخنان از طرف همانهایی صورت گرفت که اعانه بگیر مستقیم دولت نبوده و با دسترنج و تلاش نانی حلال را در جهت رفع مشکلات به خانه می برند و این جواب زحمات این قشر از طرف مشاور رییس جمهور شاید به نحوی قدردانی از زحمات آنها باشد و شاید با این سخنان می خواستیم آنها را در گیر مشکلات نکنیم تا با آسایش بیشتر کار روزانه را انجام دهند، شاید مرهمی بر دل مخاطبان سخنان سریع القلم بر سکوت مسئولین باشد.