سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:05 - جمعه 08 آبان 1394

تلگرام، تهدید یا فرصت

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به نرم‌افزار تلگرام، گفت: فضای تلگرام امروزه هم یک فرصت و هم یک تهدید است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از فارس، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی در گفت‌و گو با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص نرم‌افزار تلگرام و موضوع فیلتر شدن آن گفت:‌ فضای تلگرام امروزه هم یک فرصت و هم یک تهدید است.

وی ادامه داد: فرصت آن این است که همه از آن استفاده می‌کنند و اطلاع‌رسانی‌ها انجام می‌شود ولی تهدیدات آن هم فردی و هم اجتماعی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: تهدیدات‌های فردی این است که شما یک سری اطلاعات شخصی را روی این شبکه می‌گذارید که ذخیره آن در کشور نیست و در اختیار کسانی است که این شبکه را اداره می‌کنند.

جلالی گفت: تهدیدات اجتماعی هم این است که در واقع مردم کشور توسط صاحب شبکه در موضوعات مختلف سازماندهی می‌شوند و افکار آنها توسط صاحبان این شبکه اداره می‌شود و ذهنیت‌سازی‌ صورت می‌گیرد.

وی افزود: این به دست گرفتن افکار به گونه‌ای تهدید آفرین است و می‌توانند در شرایط مختلف از آن استفاده کرده و بهره‌برداری خود را داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: باید در این زمینه یک سری تمهیدات حکومتی، دولتی، فردی و اجتماعی اندیشیده شود که بتوانیم از این نرم‌افزار به نحو مطلوب استفاده کنیم.

جلالی در پاسخ به سئول دیگری در خصوص وجود برخی بیماری‌های دامی در قم گفت: این بیماری‌ها یک خطر جدی در قم است، اولا اینکه قم هاب دام منطقه است و نزدیک به 17 استان از قم دام می‌برند.

وی گفت: از سوی دیگر اینکه متاسفانه مراکز نگهداری دام در برخی حاشیه‌ای شهر قم توسعه یافته که مشکل اساسی است و هر نوع بیماری مشترک بین انسان و دام که در دام اتفاق می‌افتد نخستین خطری که دارد در بین مردم توزیع می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد: در شورای تامین استان نیز در زمان استاندار گذشته تصویب شد که شهرداری و استانداری، تلاش کنند که این محدوده خطر از کنار مردم بیرون برود و این یک موضوع اساسی است.

جلالی گفت: این یک موضوع جدی برای قم است که باید مورد بررسی قرار گرفته و همواره مورد توجه قرار گیرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.