سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:01 - پنجشنبه 07 آبان 1394

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

برخی به کنسرت های مختلط عنوان مذهبی می دهند/ آقای جنتی؛ تک خوانی زنان در جمع نامحرمان حرام است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید به آقای جنتی که معتقد است اگر در تک خوانی مفسده ای نباشد اشکال شرعی ندارد، بگوییم که این حرف صحیح نیست چون در آن مفسده هست…

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد سالک کاشانی در واکنش به صحبت وزیر ارشاد مبنی بر بی اشکال بودن تک خوانی زنان از لحاظ شرعی گفت: ما با اصل موضوع کار داریم که عبارت است از نوع جریانی که در این نوع مسائل با توسعه کنسرت های مختلط موسیقی می تواند ما را به جای بدی برساند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه عنوان کرد: برخی به این نوع کنسرت ها عنوان مذهبی می دهند، تک خوانی زنان برای مردان نامحرم چه پشت پرده برای تمرین صدا باشد و چه در ملاء عام، خلاف شرع است.
وی تصریح کرد: باید به آقای جنتی که معتقد است اگر در تک خوانی مفسده ای نباشد اشکال شرعی ندارد، بگوییم که این حرف صحیح نیست چون در آن مفسده هست .
سالک کاشانی تاکید کرد: اینکه زن در مقابل نامحرم بخواندحرام است و این مسئله ی قابل توجهی است و با هیچ ادبیاتی قابل توجیه نیست.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: این مسئله در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت، امیدواریم که بتوانیم راهی را در پیش گیریم که هم هنر استفاده شود و هم خلاف شرع نباشد.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.