سرویس: سیاسی » بین الملل 06:06 - چهارشنبه 06 آبان 1394

کمالوندی در گفت‌وگو با شبکه آی تی وی نیوز

ایران در اجرای تعهداتش در برجام با احتیاط و نه با شتاب عمل می‌کند

یک شبکه خبری انگلیس در اقدامی نادر ضمن بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران با سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران نیز دیدار و گفت‌وگو نمود.

به گزارش اصفهان شرق؛ انگلیس در فرصتی نادر ضمن اشاره به ملاقات از یکی از تاسیسات هسته‌ای ایران در وبگاه این شبکه نوشت: این دیدار بازدیدی از یکی از تاسیسات هسته‌ای، تحقیقاتی ایران بود که نه تنها مشمول برجام قرار دارد بلکه از جمله تاسیساتی است که به شدت از سوی بازرسان نظارت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون سازمان اتمی ایران در گفت‌وگو با  راجح عمر خبرنگار شبکه آی تی‌وی که در دفتر کارش صورت گرفت، تاکید کرد توافق برای طرفین بهترین گزینه بود و محصول پروسه‌ای از مذاکرات فشرده با مشارکت 7 کشور و آژانس بین‌المللی هسته‌ای بود که آغاز آن به سال 2003 الی 2005 برمی‌گردد.

کمالوندی در این گفت‌وگو اظهار داشت که ایران برداشتن هزاران سانتریفیوژ ، بازسازی تاسیسات آب سنگین اراک و صادر کردن هزاران کیلو اورانیوم غنی شده را آغاز کرده اما این اقدامات را با احتیاط و نه با شتاب انجام می‌دهد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوع بسیار مهم مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران افزود ، این رویداد تحت شرایط موافقت شده و با دقت خاص رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد، مصاحبه با دانشمندان ایران به بهانه ساختگی ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای گذشته امکان پذیر نیست زیرا در آن صورت انگار ایران در کمال تعجب و بهت اتهام دانشمندانش را در محکمه پذیرفته‌ است.

به گزارش آی تی وی نیوز، کمالوندی در ادامه این گفت‌‌وگو بر اهمیت ژرف و گسترده‌تر برجام  تاکید کرد.

وی در خاتمه این گفت‌وگو اذعان داشت که توافق هسته‌ای برای طرفین موفقیتی تاریخی بوده و حکایت از این دارد که دشمنان حتی با وجود عمق بی‌اعتمادی و اختلاف می‌توانند به جای استفاده از زور با گفت‌وگو  مسائل را برطرف کنند.

مبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.