اصفهان شرق

چه کسانی آب انار نباید بخورند؟

کدخبر: 80117
1394/08/06 در ساعت 13:20

به گزارش اصفهان شرق؛ مریم شیرمستی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: دانه‌های سفید موجود در دل انار فیبر مضاعفی دارد که برای کاهش کلسترول و اسیداوریک مفید است.

وی با رد این موضوع که به عقیده برخی انار یبوست را تشدید می‌کند، عنوان کرد: دانه‌های انار حرکات روده را تحریک می‌کند، اما اگر آب انار به تنهایی مصرف شود می‌تواند باعث یبوست شود. انار باعث کاهش فشار خون افراد می‌شود و مصرف زیاد آن را برای افرادی که فشار خون پایین دارند، توصیه نمی‌شود.

شیرمستی، مصرف انار برای افرادی که مشکل کبد دارند، مانند کسانی‌که دچار کبد چرب هستند و یا با اختلالات آنزیمی کبد مواجهند را مفید، عنوان کرد و افزود: انار به دلیل رنگدانه‌های قرمزی که دارد در پیشگیری از سرطان موثر است.

وی به ویتامین C بالای موجود در انار اشاره کرد و گفت: مصرف این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌ها خصوصا سرماخوردگی در این فصل مفید است.

شیرمستی با اشاره به طبیعت سرد انار در طب سنتی، یادآور شد: گفته می‌شود انار با پوشش سفید اطرافش مصرف شود، زیرا این پوشش سفید از افزایش ناگهانی قند خون پس از مصرف انار نیز جلوگیری می‌کند و از سردی انار هم می‌کاهد. طبع سرد انار می‌تواند نفخ و سوء‌هاضمه را تشدید کند، خصوصا اگر این میوه بلافاصله بعد از غذا مصرف شود. همچنین مصرف انار همراه با گلپر و گلاب توصیه می‌شود، زیرا هم گلپر و هم گلاب طبع گرم دارند و ضد نفخ هستند.