سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:20 - چهارشنبه 06 آبان 1394

چه کسانی آب انار نباید بخورند؟

یک کارشناس تغذیه معتقد است، دانه‌های انار باعث افزایش حرکات روده می‌شود، اما آب انار می‌تواند یبوست را تشدید کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مریم شیرمستی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: دانه‌های سفید موجود در دل انار فیبر مضاعفی دارد که برای کاهش کلسترول و اسیداوریک مفید است.

وی با رد این موضوع که به عقیده برخی انار یبوست را تشدید می‌کند، عنوان کرد: دانه‌های انار حرکات روده را تحریک می‌کند، اما اگر آب انار به تنهایی مصرف شود می‌تواند باعث یبوست شود. انار باعث کاهش فشار خون افراد می‌شود و مصرف زیاد آن را برای افرادی که فشار خون پایین دارند، توصیه نمی‌شود.

شیرمستی، مصرف انار برای افرادی که مشکل کبد دارند، مانند کسانی‌که دچار کبد چرب هستند و یا با اختلالات آنزیمی کبد مواجهند را مفید، عنوان کرد و افزود: انار به دلیل رنگدانه‌های قرمزی که دارد در پیشگیری از سرطان موثر است.

وی به ویتامین C بالای موجود در انار اشاره کرد و گفت: مصرف این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌ها خصوصا سرماخوردگی در این فصل مفید است.

شیرمستی با اشاره به طبیعت سرد انار در طب سنتی، یادآور شد: گفته می‌شود انار با پوشش سفید اطرافش مصرف شود، زیرا این پوشش سفید از افزایش ناگهانی قند خون پس از مصرف انار نیز جلوگیری می‌کند و از سردی انار هم می‌کاهد. طبع سرد انار می‌تواند نفخ و سوء‌هاضمه را تشدید کند، خصوصا اگر این میوه بلافاصله بعد از غذا مصرف شود. همچنین مصرف انار همراه با گلپر و گلاب توصیه می‌شود، زیرا هم گلپر و هم گلاب طبع گرم دارند و ضد نفخ هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.