سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 19:20 - سه شنبه 05 آبان 1394

همزمان با سراسر کشور؛

انتخابات شورای دانش آموزی کویر جرقویه برگزار شد

مدیر دبیرستان محدثه حسن آباد گفت: شورای دانش آموزی برای تقویت تعلیم و تربیت اسلامی و واگذاری مسئولیت به دانش آموزان پایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، همزمان با سراسر کشور انتخابات شورای دانش آموزی امروز در مدارس جرقویه علیا با شرکت پر شور دانش آموزان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم بیگی مدیریت دبیرستان دخترانه محدثه شهر حسن اباد در رابطه با اهداف اصلی این طرح گفت: از اساسی ترین و بنیادی ترین برنامه ها در نظام تعلیم و تربیت کشور، ایجاد فرصت حضور با نشاط و شاداب دانش آموزان در شوراهای دانش آموزی است.

وی اظهار کرد: شوراهای دانش آموزی به عنوان یکی از مهمترین ارکان فعال در مدارس تلاش دارند تا با جلب همکاری و همفکری همه دانش آموزان با هدف تکریم شخصیت، زمینه مشارکت جدی را بوجود آورند.

بیگی با بیان اینکه شورای دانش آموزی برای تقویت تعلیم و تربیت اسلامی و واگذاری مسؤلیت به دانش آموزان پایه گذاری شده است، اذعان کرد: شوراهای دانش آموزی بهترین جایگاه بروز و ظهور اندیشه های ناب و استعداد های بالقوه می باشد.

DSC06612

وی تشکیل شوراهای دانش آموزی در مدارس را زمینه ساز حضور فعال دانش آموزان در فرآیند تصمیم گیری دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل شوراهای دانش آموزی، مدیران و مسئولان آموزشی و پرورشی ضمن حفظ جایگاه و مسئولیت خود به جای پرداختن مستقیم به همه کارها، به عنوان هادی و راهنما بسیاری از فعالیت ها را به دانش آموزان واگذار می نمایند.

بیگی در ادامه افزود: این واگذاری اختیارات سبب جذب اعتماد و مسئولیت پذیری بیشتر و ظهور فعالیت دانش آموزان شده و زمینه مشارکت و تعامل هرچه بیشتر آنان را برای دخالت موثر در سرنوشت خودشان فراهم خواهم کرد.

مدیریت دبیرستان محدثه در خصوص مهمترین وظایف شوراهای دانش آموزی گفت: تحکیم باورهای دینی و آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در بین دانش آموزان، تقویت روحیه انتقاد پذیری و احترام متقابل و کسب مهارت برای نقش اجتماعی در آینده، ایجاد زمینه مناسب جهت آموزش و ارتقاء سطح علمی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان، برقراری ارتباط صحیح بین اولیاء، مدارس و دانش آموزان و غنی سازی اوقات غیر رسمی با همکاری معاون پرورشی و تربیت بدنی و با هدف ایجاد نشاط و انگیزش بیشتر برای دانش آموزان از مهمترین اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی می باشد.

DSC06606 DSC06618 DSC06622 DSC06623 DSC06624 DSC06625

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “انتخابات شورای دانش آموزی کویر جرقویه برگزار شد”

  1. حسن آبادی گفت:

    سلام خدمت دانش آموزان عزیز انشا الله روزی نماینده مجلس بشوی .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.